ارومیه؛

تشکیل انجمن گندمکاران خبره در آذربایجان غربی

انجمن گندمکاران خبره در آذربايجان غربي تشکيل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان امروز در نشست تشکيل مجمع هيات اجرايي گندمکاران خبره آذربايجان غربي بعد از راي گيري 15 نفر از گندمکاران برتر به عضويت هيات اجرايي گندمکاران خبره استان درآمدند.

در اين نشست همچنين رئيس، نايب رئيس، دبير و خزانه دار انتخاب و در نهايت 4 نفر براي شرکت در جلسات مجمع در تهران و 2 نفر براي حضور در کميته فني استان معرفي شدند. 

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي در اين نشست با بيان اينکه گندم از استراتژيک ترين محصولات کشاورزي کشور است گفت: آذربايجان غربي با دارا بودن 335 هزار هکتار سطح زير کشت و توليد نزديک به 600 هزار تن  گندم، سهم بالايي در توليد اين محصول در کشور دارد که نشان دهنده ضرورت تشکيل انجمن گندمکاران خبره در استان است.

اسمعيل کريم زاده  با اشاره به اينکه تشکل ها، انتقال دهنده مشکلات کشاورزان به سازمان جهاد کشاورزي هستند، گفت: خواستار حضور تشکل ها در جلسات هستيم تا در تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها ، از نظرات کشاورزان بتوانيم  بيشتربهره مند شويم .

وي تاکيد کرد: تشکيل اين انجمن به استفاده بهتر کشاورزان از منابع دولتي، فن آوري هاي روز کشاورزي و پايين آوردن هزينه توليد منجر شده و راندمان توليد را بالا مي برد.

کريم زاده تصريح کرد: در حال حاضر 260 نفر از کشاورزان استان توانسته اند راندمان توليد گندم آبي در واحد سطح را به بالاي 6 تن و در گندم ديم نيز 177 نفر راندمان را به بالاي دو ونيم تن برسانند و با به وجود آمدن تشکل گندمکاران خبره، شاهد ارتقا اين راندمان خواهيم بود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: گندم ، انجمن ، ارومیه ، خبره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.