‌تدوین نقشه راه 5 ساله توسعه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی

رئیس کارگروه طب بازساختی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از تدوین نقشه راه 5 ساله توسعه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی به منظور شناسایی نخبگان و شرکت‌ها خبر داد.

محمد علی نیلفروش‌زاده رئیس کارگروه طب بازساختی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تدوین ساختاری برای شناسایی نخبگان و شرکت‌های حوزه علوم سلولی، مهندسی بافت، بیوتکنوژی و مهندسی نانو فعال در حوزه طب بازساختی رصد پیشرفت سالیانه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی در سطح کشور و جهان تدوین نقشه راه 5 ساله توسعه طب بازساختی و سلول‌های بنیادری را سبب شده است.

وی در ادامه افزود: کارگروه طب بازساختی ستاد زیست فناوری معاونت علمی با هدف توسعه طب بازساختی در کشور شکل گرفته که اهدافی مانند شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان حوزه طب بازساختی در بخش دولتی و غیر دولتی چالش‌های پیش‌روی تولید محصولات دانش بنیان و روش های نوین درمانی را در پی دارد.

نیل‌فروش زاده با اشاره به اهداف این کارگروه تصریح کرد: از اهداف این کارگروه سازمان دهی و تکثیر مراکز و شرکت‌های فعال در حوزه طب باز ساختی و توسعه محصولات دانش بنیان مراکز و شرکت‌های فعال در حوزه طب بازساختی و توسعه خدمات درمانی است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اهداف این کارگروه سازماندهی و حمایت مالی از ظرفیت‌های حوزه طب بازساختی است.

رئیس کارگروه طب بازساختی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطر نشان کرد: موضوع سلول‌های بنیادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو در عرصه‌های مختلف پزشکی و درمانی کاربردهای بسیاری دارد و همگام شدن آن با تکنولوژی امری به روز می‌باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار