شاکری: مجلس بدون مشورت با شورا نباید تصمیم کاهش اعضا شورای شهر تهران را می‌گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داشتیم تا جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای شهر در خصوص تعداد اعضای شورا داشته باشند و سپس در این باره تصمیم گیری کنند.

مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داشتیم تا جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای شهر در خصوص تعداد اعضای شورا داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای شهر در دوره سوم تصریح کرد: افزایش تعداد اعضای شورای شهر از 15 عضو در دوره سوم به 31 عضو بدون علت نبوده و نباید از دلایل و استدلال‌ها چشم‌پوشی کنند.

عضو پارلمان شهری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بدون مشورت با شورا نباید چنین تصمیمی اتخاذ می‌کرد، گفت: رئیس شورای شهر یکی از مدافعان کاهش تعداد اعضای شورا بودند، از این لحاظ نمی‌توان به عنوان نماینده شورا برای مخالفت با این طرح باشند، اما باید مجلس با هیئتی از اعضای شورا در این خصوص مذاکره می‌کردند.

وی ضمن اعتراض به تعداد نمایندگان تهران در مجلس شروای اسلامی بیان کرد: تعداد نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی 31 نفر است، در حالیکه در امور تهران به اندازه اعضای شورای شهر دخالت ندارند و مشغول قانونگذاری و لوایح هستند. اما اعضای شورای شهر نظارت نقطه به نقطه بر امور شهر دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ادامه گفت: رسیدگی به امور تهران به اندازه 8 تا 10 وزارتخانه نیازمند زمان است و در شهری که 12 میلیون در روز و 8 میلیون در شب تردد دارند، باید به شیوه کارشناسی مسائل را مورد بررسی قرار داد.

شاکری تاکید کرد: به تصمیم مجلس شورای اسلامی اعتراض داریم و مراتب اعتراض را به مجلس اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار