از سوی بانک مرکزی اعلام شد

افزایش 2.4 درصدی قیمت تخم مرغ/ ثبات در قیمت گوشت قرمز

خلاصه قیمت برخی اقلام خوراکی در تهران،‌ هفته منتهی به 10 مهر 94 به شرح زیر اعلام شد.

///////////به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بانک مرکزی خلاصه قیمت برخی اقلام خوراکی در تهران،‌هفته منتهی به 10 مهر 94 به شرح زیر اعلام شد:

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل ۲.۴ درصد افزایش داشت و شانه ای ۷۳ تا ۹۶ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت همه اقلام بدون تغییر بود. در گروه حبوب، بهای لپه نخود معادل ۱.۹ درصد، عدس ۰.۱ درصد و لوبیا چیتی ۰.۴ درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک عرضه نمی شد و نارنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل ۱.۱ درصد و انگور۲.۹ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۲۱.۷ درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل ۲.۶ درصد و بادنجان ۱.۸ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۳.۱ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل ۴درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۰.۶ درصد و شکر۰.۳ درصد افزایش ولی قیمت روغن نباتی جامد ۰.۱ درصد کاهش یافت. بهای چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود.


قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی در هفته منتهی به 10 مهر 94


///////////

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار