تبریز؛

نمایشگاه کتاب فرصتی برای تبیین تبعات بحران دریاچه ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز فرصتی مغتنم برای تبیین تبعات بحران خشک شدن دریاچه ارومیه بوده است.

نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای تبیین تبعات بحران دریاچه ارومیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی‌پور، در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه که همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز فرصتی مغتنم برای تبیین تبعات بحران خشک شدن دریاچه ارومیه بوده است.

وی با بیان این‌که اهالی فرهنگ، هنر، ادب و رسانه استان تمام تلاش خود را برای احیای دریاچه ارومیه به کار بسته‌اند، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی بود تا هنرمندان رشته‌های مختلف بحران دریاچه ارومیه را به زبان هنر بیان کنند و نوعی حساس‌سازی در سطح جامعه نسبت به این مسأله صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش تمامی انجمن های هنری و ادبی در راستای مشارکت در برگزاری جشنواره احیای دریاچه ارومیه گفت: تلاش خواهیم کرد آثار برگزیده در تمامی شهرهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه به نمایش عموم گذاشته شود.

صفی‌پور ادامه داد: در مجموع 710 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 183 به بخش داوری راه یافتند و از این تعداد سه اثر در بخش فیلم، 8 اثر در نقاشی، 3 اثر در پوستر، 5 اثر در عکس، 8 اثر در شعر،5 اثر در کاریکاتور و 3 اثر در خوشنویسی برگزیده شده‌اند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارائه راهکار های مناسب برای احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این جشنواره است.

در پایان این مراسم از هیأت داوران و برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.