ادعای فرمانده ارشد آمریکایی:

بمباران بیمارستان قندوز به‌ درخواست نیروهای افغان

یک فرمانده ارشد آمریکایی مدعی شد ارتش آمریکا به‌ درخواست نیروهای افغان، بیمارستان پزشکان بدون مرز شهر قندوز را بمباران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، ژنرال «جان کمپل،» فرمانده ارشد آمریکایی نیروهای «ناتو،» در اظهاراتی جدید مدعی شد: جنگنده‌های آمریکا به‌درخواست نیروهای افغان، بیمارستان پزشکان بدون مرز شهر «قندوز» را بمباران کردند.

وی که در «پنتاگون،» مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا، این ادعا را مطرح می‌کرد، پیش‌تر در بیانیه‌ای، دلیل حمله هوایی به بیمارستان «قندوز» را که به کشته شدن 22 نفر انجامید، پشتیبانی از نیروهای آمریکایی که هدف تیراندازی نظامیان طالبان قرار گرفته بودند، بیان کرده بود. 

این فرمانده ارشد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را تصادفی و غیرعمدی خواند و افزود ارتش افغانستان از نیروهای ویژه آمریکا درخواست پشتیبانی هوایی کرده بود. این درحالی‌ست که تنها بیماران و کارکنان بیمارستان در هنگام بمباران، داخل ساختمان بودند.

فرستاده عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که حمله به بیمارستان اقدامی نابخشودنی است و ممکن است جنایت جنگی محسوب شود. وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود نیروهای طالبان از بیماران و کارکنان بیمارستان «قندوز» به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. سازمان پزشکان بدون مرز این گفته را رد می‌کند.

در حمله هوایی روز شنبه نیروهای «ناتو» تحت فرماندهی آمریکا به بیمارستان قندوز، 22 بیمار و کارمند -از جمله 3 کودک- کشته و 37 نفر زخمی شدند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار