بازدید هیات عالی دانشگاه «لند» سوئد از دانشگاه تهران

هیات عالی دانشگاه «لند» سوئد از دانشگاه تهران بازدید کرده و دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک علمی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور «پیتر پیلسیو»، استاد و مدیر مرکز سیستم‌های اطلاع‌رسانی جغرافیایی و دکتر علی منصوریان، استاد مرکز جی آی اس گروه آموزشی جغرافیایی فیزیکی و علوم اکوسیستم‌ها از دانشگاه «لند» سوئد، از دانشگاه تهران بازدید و با معاون بین‌الملل دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

دراین دیدار که با حضور رییس دانشکده جغرافیا و مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صورت گرفت، دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک علمی تاکید کردند.

پروفسور «پیتر پیلسیو»، با اشاره به بیش از ده‌سال همکاری با دانشگاه تهران در قالب برنامه‌های مختلف، گفت: «تجربه ما با اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران به ما این اطمینان را داده است که اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران، از نظر کیفیت دارای سطح بسیار بالایی هستند و از آن‌جا که برای دانشگاه «لند» سوئد کیفیت بسیار اهمیت دارد و فقط با دانشگاه‌های با کیفیت عالی همکاری می‌کند، پتانسیل زیادی برای همکاری با دانشگاه تهران وجود دارد.

وی برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مشترک را، یکی از زمینه‌های مناسب همکاری با دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: ما حمایت دولت و وزارت متبوع خود را داریم و بودجه‌هایی از سوی اتحادیه اروپا برای برنامه‌های مشترک تخصیص می‌یابد، ولی ما ترجیح می‌دهیم بر اساس منابع مالی پایدار، برنامه‌های خود را تنظیم کنیم که دچار وقفه نشود.

قهرمانی، معاون بین الملل دانشگاه تهران نیز، در این دیدار ضمن استقبال از ایجاد برنامه دکتری مشترک، گفت: معاونت بین‌الملل و سایر بخش‌های دانشگاه آماده همکاری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های مشابه دانشگاه تهران در زمینه‌ دوره‌های مشترک افزود: دانشگاه تهران تجربه مناسبی در این زمینه دارد و می‌توانیم از این تجارب برای برنامه‌های مشترک در دوره تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، رییس دانشکده جغرافیا و مشاور بین‌الملل دانشکده، نظرات خود را درباره دوره‌های مشترک مطرح کردند.

در پایان این دیدار نیز، دکتر سید کاظم علوی پناه، استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه این دانشکده از نظر تنوع رشته دارای بیشترین تنوع رشته‌ای است و دپارتمان سنجش از دور و جی. آی. اس دانشکده از قوی‌ترین دپارتمان‌ها در ایران و منطقه است گفت: دانشکده جغرافیا و به‌ویژه گروه سنجش از دور، از همکاری با دانشگاه سطح بالا با رتبه علمی بسیار درخشان نظیر «لند» استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.