مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه تهران صادر شد

رئیس دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم، به تازگی مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را برای دانشگاه تهران در پردیس کیش صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور خلیلی عراقی، رئیس جدید پردیس کیش دانشگاه تهران، در مراسمی با حضور رئیس و اعضای هیات‌رییسه دانشگاه، رییس و مسئولین منطقه آزاد کیش و استادان و دانشجویان این پردیس معارفه و از  زحمات دکتر نصرت‌الله ضرغام، رییس سابق این پردیس تقدیر شد.

محمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه، در این مراسم، ضمن تشکر از زحمات و خدمات دکتر ضرغام، پردیس کیش را از ظرفیت‌های مهم فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه برشمرد.

وی از جذب دانشجویان خارجی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر، دانشگاه تهران در عرصه بین‌المللی در حوزه‌های مختلف شامل تبادل دانشجو و استاد و تشکیل کار‌گروه‌های تخصصی آموزشی با دانشگاه‌های خارجی همکاری‌های جدی دارد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و برگزاری دوره‌های مشترک است اظهار داشت: در شرایط کنونی یک هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که تلاش داریم آن را افزایش دهیم و با دریافت مجوزهایی از وزارت علوم و سایر نهادها در صدد تقویت پردیس بین المللی کیش در راستای فعالیت های بین المللی هستیم.

وی اضافه کرد: وزارت علوم، به تازگی مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را برای دانشگاه تهران در پردیس کیش صادر کرده و این موضوع به صورت رسمی روز گذشته اعلام شده است.

نیلی احمدآبادی همچنین افزود: پارک علم و فن‌آوری یک دروازه بزرگ بین‌المللی بین دانشگاه و جامعه است و آینده روشنی را در کیش رقم خواهد زد. شرکت‌های دانش بنیان نیز که متشکل از نخبگان کشوراند، با جذب سرمایه‌های بین‌المللی، به طور قطع زمینه های جدیدی را نیز در کیش فراهم خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران یادآورشد: به علت برخی مشکلات در خصوص جذب دانشجو و تدریس به زبان خارجی، تاکنون دانشجوی خارجی در دانشگاه کیش تحصیل نکرده‌اند، اما با برطرف شدن مشکلات، از سال تحصیلی جدید امکان جذب دانشجوی خارجی و تدریس به زبان غیرفارسی وجود دارد و دانشجویان کشورهای مختلف می‌توانند در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران تحصیل کنند.

نیلی احمدآبادی اظهار امیدواری کرد: پردیس کیش بتواند در حوزه‌های مختلف، خصوصا جذب دانشجویان بین‌المللی موفق عمل کند و با تکیه بر ظرفیت‌های دانشگاه تهران، نماد یک دانشگاه بین‌المللی سرآمد در حوزه خاورمیانه باشد.

پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ دانشجو دارد که در ۹۵ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار