انتقاد داریوش ارجمند از بیماری اخلاق

داریوش ارجمند با تاکید بر این که "اخلاق" بهداشتی‌ترین روش زندگی است، گفت: از آنجایی که کتاب مدونی در عصر معاصر در زمینه اخلاق وجود ندارد، در این زمینه دچار بیماری هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش ارجمند در نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی که صبح امروز 13 مهر ماه در کاخ سعد آباد با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت و جمع دیگری از هنرمندان برگزار شد،‌ گفت: هنر دانشجو در همه جهان هنر بسیار قابل اعتمادی است. جشنواره‌های دانشجویی در اروپا دارای حال و هوای خاصی است، زیرا هنرمندانی که در این جشنواره‌ها فعالیت می‌کنند عادت کرده‌اند که به صورت حرفه‌ای عمل کنند.

وی با تاکید بر این که ذهن‌های جوان، دیدگاه‌های تازه و نگاه‌های متفاوت در این نسل، فرصت غنیمتی است، اظهار کرد: مراکزی که جوان‌ها در آن تجمع دارند، مرکز یادگیری است. دانشگاه مامن جوان‌هایی است که با فرهنگ‌ها و آداب مختلف به آن وارد می‌شوند و باید با هدف علمی مشخص کنار یکدیگر زیست کنند.

ارجمند با تاکید بر این که دوره‌های رشته‌های پزشکی طولانی‌تر از رشته‌های دیگر است، افزود: دانشجویان رشته‌های پزشکی در طول مدت تحصیل خود کمتر با روح و روان انسان‌ها سر و کار دارند و غالبا با جسمیت انسان‌ها آشنا هستند اما این به این معنی نیست که آن‌ها نمی‌توانند در عرصه‌های هنری وارد شوند، زیرا حتی دانشمندان ما هم حرف‌های خود را در قالب ادبیات بیان کرده‌اند.

این بازیگر با بیان این که جشنواره‌های دانشجویی برای شناخت روح و روان انسان‌ها است اظهار کرد: پرداختن به روح و روان و اخلاق و تربیت مانند دروس دیگر فرمول ثابتی ندارد و نمی‌توان آنها را به صورت تشریحی نشان داد،متاسفانه در دوران جدید کسی همت نکرده است تا کتابی در مورد اخلاق بنویسد.

وی با تاکید بر این که اخلاق بهداشتی ترین روش زندگی است، افزود: از آنجایی که کتاب مدونی در زمینه اخلاق وجود ندارد در این زمینه دچار بیماری هستیم و بهداشت اخلاق رعایت نمی‌شود.

ارجمند در ادامه با بیان این که انسان در زندگی خود با پنج دستاورد دنیا را تبیین کرده است، توضیح داد: انسان با پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب دنیا را تبیین کرده است اما هنر همه دستاوردهای بشر است که بشر با آن دنیایش را تبیین می‌کند به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

در ادامه نشست، محمدعلی بهمنی شاعر با تاکید بر این که در ذات شعر پیش اندیشی وجود ندارد، گفت: پیش اندیشی با ذات شعر همخوانی ندارد. هنگامی که در جشنواره‌ها موضوعی را برای سرودن شعر تعیین می‌کنیم، باعث می‌شویم که کار شاعر از آفرینش به ساختن حرکت کند. امیدواریم در این جشنواره با وجود این که در زمینه شعر پیش اندیشی صورت می‌گیرد، سرفراز باشیم.

سپس افشین یداللهی با بیان این که همه هنرمندان در رشته هنر تحصیل نکرده‌اند، اظهار کرد: ممکن است رشته تحصیلی هنرمندان با هنری که انجام می‌دهند، متفاوت باشد. در زمینه‌های هنری افراد شاخص در پزشکی کم نبودند و اگر در هر قسمتی خلاقیت اتفاق بیفتد به حیطه هنر بر می‌گردد و هنرمند باید نگاه هنرمندانه و خلاق به موضوع داشته باشد.

این شاعر معاصر کشور با تاکید بر این که باید به کیفیت آثار جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی توجه شود، گفت: باید ضمن توجه به کمیت، کیفیت را هم مدنظر قرار دهیم وگرنه این مراسم هر سال یکبار برگزار می‌شود و برون‌دهی نخواهد داشت. افرادی که داوری این جشنواره را به عهده دارند باید در کار خود سختگیری کنند تا کیفیت جشنواره ارتقاء یابد و حضور در جشنواره یک ارتباط تلقی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
باید به ایشان گفت آقای بازیگر
حرفت حسابیه
اما تا جستجو نکردی نگو
من خودم بهت یه کتاب قشنگ معرفی میکنم برو بخون

کتاب اخلاق عملی آیت الله مهدوی کنی
بعدا نگی گشتم نبود ... نگرد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
از کجا فهمیده اینارو؟تنهایی کشف کرده؟
آخرین اخبار