ظریف و بان‌کی‌مون درباره «برجام» و بحران‌های منطقه گفت‌وگو کردند

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده با دبیر کل سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می برد صبح امروز دوشنبه با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار بان کی مون با استقبال ویژه از شرکت رئیس جمهور کشورمان درهفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ؛ این توافق را موفقیتی برای صلح منطقه ای و جهانی توصیف و اعلام کرد که سازمان ملل متحد و آژانس بین الملی انرژی اتمی آماده همکاری کامل برای اجرای این توافق هستند .

موضوع کشته شدن حجاج کشورمان در حادثه اخیر منی نیز از سوی ظریف با دبیرکل مطرح شد.

در این دیدار همچنین بحرانهای منطقه ای سوریه؛ یمن؛ عراق و لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دبیر کل با توجه به جایگاه منطقه ای جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری نزدیک تَر کشورمان با سازمان ملل برای حل این بحرانها شد.

ظریف در پاسخ ضمن رد راه حل نظامی گفت: ایران همواره برای راه حل سیاسی این بحرانها تلاش کرده است و همچون گذشته به همکاری خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه برای پایان بخشیدن به بحرانهای منطقه ای از طریق مذاکرات سیاسی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار