مقامات آمريکايي: دولت اوباما تحريم ها عليه ايران را کاهش داده است

دو مقام عالی رتبه آمریکایی از عقب نشینی دولت اوباما از اجرای تحریم ها علیه ایران خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، دو نفر از مقامات بلند پایه آمریکا که مامور اجرای تحریم های ضد ایرانی هستند از کاهش و عقب نشینی دولت آمریکا از اجرای این تحریم ها خبر داده اند.

العربیه طی گزارشی اعلام کرد با وجود اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به هم پیمانان خود درباره تشدید تحریم ها علیه ایران و به طور مشخص درباره تحریم سلاح هسته ای اطمینان داده بود اما ارقام و اعداد و موارد تحریمی عکس آن را نشان می دهد. 

بر این اساس به استناد اسناد قضایی آمریکا افسرانی که مسئول اجرای تحریم ها علیه ایران بودند در سال های دو هزار و چهارده و دو هزار و پانزده فقط در دو مورد ایران را به قاچاق سلاح از آمریکا به ایران متهم کردند.

این در حالی است که این تعداد در مقایسه با سالهای گذشته رقم بسیار کمتری را نشان می دهد به طوری که این اتهام زنی ها در سال دو هزار و سیزده هشت مورد و در شش سال قبل از آن به دوازده مورد رسیده بود.

این شبکه در ادامه تصریح کرد: به گفته کارشناسان سیاسی کاهش موارد اتهامی علیه ایران در دو سال اخیر به هیچ وجه نشانه عقب نشینی ایران از ساخت سلاح هسته ای و از بین بردن تحریم ها نبوده بلکه این امر دلایل دیگری دارد که بارزترین آن نگرانی و ترس مقامات مسئول در دولت اوباما به خاطر میزان تاثیر اجرای تحریم ها بر مسیر مذاکرات کشورهای پنج بعلاوه یک با ایران است به خصوص که این مذاکرات اکنون به نقطه ای بحرانی رسیده است.

نگرانی هایی که با ارسال پیامی که از طریق پست الکترونیکی در ژوئن سال گذشته ارسال شد بیشتر خود را نشان داد. در آن زمان خبرگزاری رویترز از این پیام الکترونیکی خبر داد. پیامی که یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا به یک مقام مسئول در اداره خدمات مالی در نیویورک ارسال کرده بود. 

بنا بر اعلام این شبکه عربستانی در این پیام الکترونیکی وزارت خارجه آمریکا رنجش خود را از تحقیقی که درباره ایران انجام شده ابراز نموده بود و نگران این بود که مبادا این پیام بر مذاکرات و اهداف سیاست خارجی آمریکا تاثیری منفی داشته باشد.

العربیه افزود: پاتریک میهان، نماینده جمهوری خواه آمریکا و کسی که مخالف توافق هسته ای ایران و آمریکا بود در این باره گفته بود که دولت اوباما تحریم ها علیه ایران را به خاطر حمایت از مذاکرات هسته ای با تهران کاهش داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار