حمله نیروهای طالبان به شهرهای مختلف افغانستان

تمرکز نیروهای افغان در قندوز، فرصت مناسبی را برای تروریستهای طالبان به منظور حمله به شهرهای دیگر ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای امنیتی افغانستان دیروز اعلام کردند بخش‌های زیادی از استان قندوز را از کنترل گروه تروریستی طالبان خارج کرده‌اند. این در حالی است که تروریستهای طالبان با سوءاستفاده از تمرکز نیروهای افغانستان در قندوز، به مرکز استان «فاریاب» نیز حمله کرده‌اند.


 نیروهای امنیتی افغانستان به سختی موفق شدند حمله مذکور را دفع کنند. بنابر اعلام یک مقام افغان، حدود 2 هزار تروریست طالبان در این حمله شرکت کرده بودند. با توجه به این که  نیروهای طالبان هنگام حمله به شهر قندوز حدود 300 تا 400 نفر بودند، تهاجمی با این تعداد نیرو می‌تواند به راحتی منجر به سقوط یکی دیگر از شهرهای مهم افغانستان شود.


درگیری میان نیروهای افغانستان و تروریستهای طالبان در این استان حدود 10 ساعت به طول انجامید. سرانجام ارتش افغانستان با کمک هوایی آمریکا موفق به دفع این حمله و عقب راندن نیروهای طالبان از استان مذکور شد.


در روزهای اخیر، حمله هوایی آمریکا به شهر قندوز با انتقادهای شدیدی روبرو شده است. انتقادهای مذکور پس از حمله هوایی آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز بالا گرفت. مقامات نظامی آمریکا ادعا میکنند این حمله به درخواست نیروهای افغانستان انجام شد. بر اثر این حمله، 22 بیمار و کارمند کشته و حدود 37 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار