آخوندی در صحن علنی:

هیچ پروژه‌ای را تعطیل نکردم/ در سیستم ناوبری پیشرفته‌ترین فناوری جهان را داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری است و باید از این مسئله دفاع کنیم.

وزارت راه برای اجرای اقتصاد مقاومتی نقشه راه دارد/ مبارزه با فساد در این وزارتخانه امری بنیادی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز در جلسه استیضاح خود در بهارستان حاضر شده بود، گفت: وزارت راه و شهرسازی از اولین وزارتخانه هایی که در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی رویکرد استراتژیک داشته و برنامه عمل و نقشه راه تهیه کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت: این وزارتخانه به ارزش 120 هزار میلیارد قرارداد دارد لذا مبارزه با فساد امری بنیادی است. 

وزیر راه با بیان اینکه استیضاح نمادی از مردم سالاری است تصریح کرد: خوشبختم این چنین اتفاقی می‌افتد بنابراین من با کمال افتخار در خدمت شما هستم.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز 4 بار از نمایندگان تأییدیه گرفتم، بیان داشت: یکبار از نمایندگان رأی اعتماد گرفتم و سه بار از من سوال کردند و در هرسه بار پاسخ من برای صحن شورای اسلامی قانع کننده بود و من از همه شما سپاسگزارم و امیدوارم برای بار پنجم هم برای شما قانع کننده باشد.

 آخوندی خاطرنشان کرد: استیضاح وقتی اتفاق می‌افتد که پاسخ‌های دوره‌های پیشین قانع کننده نباشد و من تاکنون رأی عدم قناعت را دریافت نکردم و این استیضاح با توجه به این موضوع جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: این استیضاح پیش از این 5 بار دیگر نیز بیان شده است من تاکنون 4 بار در کمیسیون عمران شرکت کردم و با توجه به عرایضم اعضای کمسیون قانع شدند و اما بعد دوباره تعدادی از نمایندگان استیضاح را به جریان انداختند.

وزیر راه دولت یازدهم در ادامه تصریح کرد: وزارتخانه ما 56 هزار کارمند دارد و ده‌ها هزار پیمانکار و مشاور با ما در ارتباط هستند و وقتی طرحی مطرح می‌‌شود چقدر این وزارتخانه تحت تأثیر قرار می‌گیرد با توجه به این موضوع من هرگز نگذاشتم ذره‌ای ازسایه این استیضاح بر کار اعضا قرار بگیرد طبق همین فعالیت برگزاری اولین همایش بین‌المللی جذب سرمایه ایرانیان و خارجیان در چند روز گذشته با 121 طرح و 25 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری عرضه شد.

آخوندی اظهارداشت: در این چند روز تلاش بسیاری کردیم تا خارجیان را قانع کنیم که در کشور سرمایه گذاری کنند و نگذاشتیم کار وزارتخانه متوقف شود بطوری که در روز گذشته طبق برنامه ریزی همایش روز روستا را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: تعداد زیادی از دوستان به من مراجعه می‌کنند و ابراز محبت کرده و خواهان دفاع از من هستند من از همه ایشان سپاسگزارم.

وزیر راه سخنان خود را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: اول آنکه بحث رویکرد استراتژیک در چارچوب اقتصاد مقاومتی که جزء اولین وزارتخانه‌ها هستیم که برای فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه روش عمل و اجرا تهیه کردیم و به تدریج عرضه می‌کنند. دوم در حفظ حقوق شهروندی اقدامات موثری را انجام دادیم در بحث صداقت و شفافیت و برخورد با فساد اقدامات زیادی را انجام دادیم. سوم اینکه در بحث مسکن مهر موارد مهمی را باز خواهم کرد که چه اعمالی را انجام دادیم و چگونه به تعهداتمان عمل خواهیم کرد. و در پایان بحث مبارزه با فساد که از سوی رهبری بیان شده و خواسته شما و مردم می‌باشد ما بطور جدی دنبال می‌کنیم البته توجه داشته باشید که وزارتخانه ما دارای 120 هزار میلیارد تومان قرارداد می‌باشد.

وی تصریح کرد: قیمت 106 دلاری به 42 دلار کاهش پیدا کرد یعنی 60 درصد کاهش در درآمد نفتی که این بیان کننده تنگنای کم نظیری است که ایران در آن دچار شده است با توجه به این موضوع در حوزه حمل و نقل کل تخصیص بودجه کمتر از 1000 میلیارد تومان است.

آخوندی اظهارداشت: با توجه به این موضوع ما مأموریت ویژه‌ای برای خروج از رکود داریم طبق فرمایشات رهبری که ایشان تأکید بر تکیه بر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های مردمی دارند باید از تکیه بر بودجه نفتی دست برداشت و باید از تمام قوای درونی خود بهره ‌برداری کنیم و به دنبال ثبات اقتصادی و تکیه بر سرمایه‌گذاری مردمی باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی خود به سه سیاست اصلی رسیدیم، گفت: برنامه ملی ارتقای بهره وری، برنامه ملی توسعه صادرات و برنامه ملی قطع وابستگی به بودجه نفت از جمله برنامه‎هایی است که سیاست‎های وزارت راه بر اساس آن تنظیم شده است.

وزیر راه در ادامه دفاعیه خود درباره اقدامات صورت گرفته در وزارتخانه متبوعش گفت: تمام پایانه‌های مرزی ایران را بازسازی، نوسازی و مکانیزه کردیم دسترسی به آب‌های آزاد در بنادر جنوب و شمال ایران در حال توسعه است استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کاملا در جریان این توسعه هستند دوستان در جریان باشند که فاز 1 و 2 بندر شهید رجایی در بندرعباس در حال توسعه و پیشرفت سریع است در بندر امام خمینی هم بنادر جدیدی در حال احداث است بندر امین آباد در شمال و بندر انزلی افتتاح جدید داشته‌ایم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث بعدی دسترسی به آب‌های آزاد در شمال و جنوب کشور و بنادر توسعه یافته است، گفت: نماینده چابهار می‌تواند شهادت دهد که بندر شهید بهشتی چگونه و با چه سرعتی در حال ساخت و ساز است. چگونه در حال عملیاتی کردن راه‌آهن چابهار به بیرجند هستیم و در واقع می‌تواند تمام شرق ایران را به آبادانی برساند. نمایندگان شرق کشور کاملا در جریان هستند و جدیت ما را با رگ و پوست خود حس می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: نمایندگان بنددرعباس می‌دانند چگونه در این شرایط بی‌پولی در حال توسعه فازهای 2 و 3 بندر شهید رجایی هستیم. نمایندگان خوزستان در جریان طرح‌های بزرگ در توسعه بنادر جنوب کشور و بندر امام خمینی (ره) هستند. نمایندگان شمال کشور شاهد آبادی بندر امیرآباد هستند. بندر انزلی دو هفته پیش، افتتاح جدید داشت. تمام چیزهایی که بیان شد برنامه‌های عملیاتی برای تحقق یک فرمانی است که از سوی رهبری صادر شده است. ما اقدام عملی انجام می‌دهیم و برنامه واقعی می‌نویسیم و تظاهر به اقدام نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی بیشترین آسیب را از تحریم دید، افزود: این آسیب چه در بخش ناوبری ناوگان و فرودگاه‌ها رخ داده است. از صنعت هوانوردی در لبه فناوری جهان است و سیستم ناوبری پیشرفته‌ترین فناوری جهان است. بیش از 11 سال در سیستم ناوبری ایران هیچ سرمایه‌گذاری نشده است. فرودگاه مهرآباد که بیش از 10 میلیون مسافر در سال جابجا می‌کند، بیش از 40 سال است که تعمیر اساسی نشده است.  

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه همه احساس کرده‌اند که وضعیت فعلی فرودگاه‌های کشور در شأن مردم ایران نیست و باید ارتقا یابند، افزود: در فرودگاه مهرآباد تمام کنترل‌های بی‌مورد از بین رفته و مردم به راحتی در فرودگاه پذیرش می‌شوند و در این راستا 70 سانتیمتر بتن‌ریزی صورت گرفته و محل‌های مناسب و جدیدی برای پارک هواپیماها ایجاد شده است.

آخوندی با بیان اینکه عمده ناوگان هوایی ایران 22 ساله است، گفت: باند 29 راست فرودگاه که 40 سالی مورد تعمیر قرار نگرفته بود، در حال حاضر تعمیر اساسی شده و قصد داریم باند 29 چپ فرودگاه را نیز تعمیر کنیم. بحث ایمنی که رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کردند، راهکارهایی اینگونه دارد و باید باند فرودگاه‌ها در این راستا به صورت کامل آماده شود.

وی تصریح کرد: برای نوسازی بحث ناوبری حدود 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این در حالی است که 11 سال بود که در بحث ناوبری سرمایه‌گذاری انجام نشده بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتفاقات اوکراین باعث شد میزان ترافیک عبوری از آسمان ایران از حدود 500 هواپیما به بیش از یک‌هزار هواپیما افزایش یابد که این عبور به سیستم پیشرفته‌ای نیاز دارد و ما مفتخریم که این کار بدون رخ دادن هیچ حادثه‌ای صورت می‌گیرد و تمامی شرکت‌های هوایی دنیا علاقه‌مند به عبور از آسمان ایران هستند.

آخوندی افزود: سال‌های برای توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) انتظار کشیده بودیم که خوشبختانه ترمینال 2 فرودگاه با نام سلام تا 10 دیگر افتتاح می‌شود و در این راستا من هیچ تبلیغی نکردم، حتی به معاون اول رئیس جمهور نیز گزارش ارائه ندادم و این ترمینال بدون استفاده از اعتبارات دولتی افتتاح خواهد شد و باعث حل مشکلات می‌شود و ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) را به دو برابر افزایش خواهد داد.

وی گفت: تمامی تجهیزات ترمینال سلام سفارش داده شده و انشاالله در سال جاری ترمینال 22 میلیون نفری فرودگاه امام با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد. آیا فکر می‌کنید این کارها به صورت تصادفی انجام شده است؟ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که از پروژه‌ها بازدید کرده‌اند، در جریان هستند که برای تک‌تک این پروژه‌ها وقت گذاشته شده و بررسی‌های فنی و اقتصادی و مالی صورت گرفته تا امکان جذب سرمایه‌گذار ملی و بین‌المللی فراهم شود.

آخوندی افزود: تنها اقدامات صورت گرفته به فرودگاه امام خمینی (ره) محدود نمی‌شود، بلکه 7 ترمینال بزرگ بین‌المللی در حال ساخت است و ترمینال فرودگاه کرمان به صورت صددرصد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده و نمایندگان مردم کرمان در مجلس می‌دانند که این ترمینال بزرگ می‌تواند، ظرفیت فعلی فرودگاه کرمان را به 5 برابر افزایش دهد.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و بوشهر و ترمینال‌های شیراز، مشهد و اصفهان انشاالله توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه خواهد یافت و وابستگی‌ها کاهش می‌یابد و نباید فراموش کرد انجام این کارها نیاز به کار کارشناسی، اندیشه و خلق اعتماد دارد تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و ما برای نوسازی کامل صنعت هوانوردی ایران برنامه داریم و در حال حاضر با وجود تحریم‌ها بیش از 12 هواپیما به ناوگان هوایی کشور وارد شده و عمر ناوگان هوایی ایران 32 ماه کاهش یافته است.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: برنامه خرید 114 هواپیمای جدی به صورت اجاره‌ای و همچنین اجاره به شرط تملیک وجود دارد که مذاکرات در این رابطه بدون حضور دلالان صورت گرفته تا وضعیت نابسامان فرودگاه‌های کشور سامان یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دوستان درباره ماده 161 قانون برنامه پنجم سوال می‌پرسند که باید توجه داشت چه کسی اجرای این ماده را آغاز کرده است؟ ماده 161 تا سال 92 اصلا اجرایی نشده بود و در سال 93 و 94 اجرایی شده است.

وی درخصوص شبکه خطوط ریلی و اتصال این شبکه‌ها به شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و آسیایی گفت: دوستانی که با صنعت ریلی آشنا هستند، می‌دانند که این دوره رستاخیز مجدد صنعت ریل ایران است. همچنین بیش از 3 هزار کیلومتر از راه‌های کشور بازسازی شده و بیش از 2 هزار و 800 کیلومتر از خطوط راه‌آهن 2 الی 4 خطه شده‌اند و نباید فراموش کرد قبلا برای ورود به تهران، قطارها معطل می‌شدند.

آخوندی افزود: راه‌های خروجی ریلی تهران نیز 3 الی 4 خطه شده‌اند و در حال حاضر دوخطه شدن خط ریلی کرج به قزوین در حال اجرا است و همچنین کارهایی در زمینه دوخطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان در حال انجام است. نکته دیگر اینکه کارهای مربوط به هوشمند کردن سیستم ریلی تهران – مشهد و برقی کردن این خط نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در وزارت راه و شهرسازی موضوع حمل و نقل حومه‌ای مطرح شده و روزی 6 قطار از حومه تهران مانند شهرهای شهریار و شهر قدس مسافر جابجا می‌کند و این در حالی است که قبلا با خودرو این کار صورت می‌گرفت. همچنین کارهایی برای 6 خطه شدن ریلی تهران- قم صورت گرفته و خط تهران- ورامین نیز رشد قابل توجهی کرده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه راه‌آهن حومه‌ای، راهکار اساسی عبور و مرور کلانشهرها است، افزود: در دو سال گذشته پایه‌گذاری‌هایی انجام گرفته تا از وضعیت فلاکت‌بار عبور و مرور شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز و قم خارج شویم و همچنین در حال حاضر روزانه بیش از یکصدهزار خودرو در مسیر تهران- کرج در حال عبور هستند که باید با توسعه راه‌آهن حومه زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با برخورداری کشور از شبکه راه‌های شهری و روستایی بیان داشت: برنامه‌های اصلی وزارت این است که شبکه راه‌های ایران درجهت افزایش صادرات و اقتصاد مقاومتی به شبکه راه‌های آسیایی متصل شود.

آخوندی اضافه کرد: تمام کریدورهای عبوری شمال به جنوب٬شرق به غرب آسیا از ایران می‌گذرد این بزرگترین مزیت نسبی و مزیت رقابتی ایران است که باید از این مزیت حداکثر استفاده را کرد٬لازمه آن هم افزایش شبکه آزادراه‌های ایران به 5 هزار کیلومتر است٬باید تمام شبکه‌ بزرگراه‌های ایران را افزایش داد و به شبکه راه‌های آسیایی و با تمام کشورهای منطقه متصل شد.

وی تصریح کرد: فقط سال گذشته 1500 کیلومتر آزادراه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب شد که هر کیلومتر میانگین 10 میلیارد تومان است یعنی 15 هزار میلیارد تومان؛ این به مفهوم توجه به اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی و جلب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است٬ این‌ها شعار نیست آزادراه‌هایی زیرساخت است و یک به یک افتتاح خواهند شد.

وزیر راه تصریح کرد: انشالله همه نمایندگان با حوزه‌های انتخابی خود آشنا هستند در این مدت در بحث بهسازی راه‌های ایران سال 92 که رشد زیادی نسبت به سال 91 داشت 5 میلیون تن آسفالت و سال گذشته 10 میلیون تن آسفالت ریخته شد و امسال هم 15 میلیون تن آسفالت ریخته خواهد شد٬کدام نماینده است که بگوید حداقل یک جاده در حوزه انتخابی‌اش مورد ترمیم و مرمت قرار نگرفته است.٬ اتفاق بزرگی در بحث نگهداری شبکه راه‌ها صورت گرفته و در حفظ جان مردم و ارتقای کیفیت خدمتداری به راه‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام مراکز خدماتی و بین راهی از طریق مناقصه در حال واگذاری است٬چن دصد مجتمع خدمات رفاهی در ایران برای سرمایه‌گذاری عرضه شده٬ وزارت پشتوانه اصلی صنعت گردشگری است که این صنعت اگر بخواهد رشد کند متکی به حمل و نقل درست خواهد بود.

این نماینده تصریح کرد: دوستان گفتند چقدر روستا را می‌شناسید٬ یک جمله بگویم هیچ ادعایی ندارم و خاک پای مردم ایران هستم ولی در 4 سال ابتدای انقلاب عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بودم دوستان جهادسازندگی آقیان جهانگیری٬هاشمی٬حجتی و زنگنه در جریان هستندکهحداقل 4 سال مسئول جهاد سازندگی بودم٬بعد از آن هم 6 سال رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودم و فقط کارم روستا و بخش راه روستایی بود.

وی گفت: سال گذشته علی‌رغم این‌که یک ریال هم برای راه روستایی در بودجه نداشتیم با این وجود 3 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی اجرا شد٬در همین دوره بنده 6 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی ایجاد شد٬بیش از 2 هزار کیلومتر راه روستایی جدید برای هفته دولت افتتاح و 2 هزار و 400 کیلومتر هم روکش شده است. از جباری بپرسید که چقدر برای آسفالت راه مهران لمزان درخواست کرد و بعد از ده‌ها سال این محور آسفالت شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی می‌خواهید استیضاح کنید حق قانونی شماست و ما هم باید پاسخگو باشیم ولی خواهش می‌کنم انصاف را رعایت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس احمد آخوندی در جلسه استیضاح خود به موضوع ترانزیت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ترانزدیت در تمام بخش‌ها همچون دریا، زمین و هوا رشد اساسی در ایران داشته است، مگر به خاطر ندارید که تعدادی از کاندیدهای ریاست جمهوری در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود اظهار کردند؛ ترانزیت می‌تواند یک منبع درآمد عمده باشد و ما برای رشد ترانزیت اقدامات عملی را انجام داده‌ایم.

وی با تاکید براینکه بیش از 12 درصد رشد در حوزه ترانزیت کشور صورت گرفته است، افزود: امیدواریم بتوانیم از این مزیت نسبی حداکثر استفاده را داشته باشیم،

آخوندی ادامه داد: اقتصاد مقاوتی به معنای توجه به نیروی جوان است و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی اقدام بزرگی را انجام داده چراکه  توجه مهندسان جوان را به خوبی جلب شده است.  

وی تاکید کرد: خواهید دید در انتخابات نظام مهندسی که طی دو روز گذشته انجام خواهد شد چه اتفاق بزرگی در ایران رخ می‌دهد و می‌توانید میزان مشارکت در این دوره را با دوره‌های قبلی مقایسه کنید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از موضوعاتی مربوط به سرمایه‌گذاری همچون 131 پروژه در همایش جدید به دلیل ذیق وقت عبور می‌کند، بحث حقوق شهروندی را توضیح داد و گفت: در اینجا فقط چند امکان شفافیت و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را نشان می‌دهم اقداماتی که در سطح دانش فنی پیشرفترین کشورهای جهان صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی 570 خدمت الکترونیکی را عرضه می‌کند و یقین دارم هیچ دستگاهی مشابه این کار را تاکنون انجام نداده است، افزود: یک سرویس آنلاین خط برای تمام مردم ایران ایجاد کرده‌ایم، شهروندان در هر جایی ایران با مراجعه به این خط آنلاین می‌توانند مشکل و خدمتی که به وزارتخانه راه و شهرسازی مرتبط باشد مطرح و درخواست خود را اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره بحث «سامانه بانک جامعه اطلاعات آمار حمل و نقل ایران»، گفت: آمارها اگر تاکنون وسیله کسب و کار عده‌ای خاص بودند با قرار گرفتن به صورت جامع بر روی این سامانه، دیگر در اختیار تمام مردم اهستند و همه افراد می‌توانید با مراجعه به این سامانه، اطلاعات را دریافت کنید.

آخوندی با اشاره به اینکه وزراتخانه متبوعش برای نخستین بار «سامانه طرح و پایش پروژه‌ها» را شفاف اجرا کرده‌ است، افزود: هر کسی از وزارتخانه راه و شهرسازی هر پروژه‌ای دریافت کند نام و مشخصاتش ثبت و درج خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این وزارتخانه مدارکی وجود دارد که 300 پروژه را یک شرکت گرفته بود اما دیگر امکان اینکه کسی بتواند با لابی پروژه بگیرد امکان‌پذیر نیست که به این اقدام می‌گویند؛ ایجاد شفافیت و رقابت، اینجا بحث «سامانه اطلاعات مکانی» مطرح می‌شود که هر اطلاعاتی از هر جای ایران درخواست شود در اختیار مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه فوق دسترسی به تمام دوربین‌های نظارت تصویری راه مقدور کرده است، توضیح داد: تمام دوربین‌هایی که ابزار کار مدیران راه‌داری بوده در اختیار تمام شهروندان ایران است.

وی توضیح داد: شهروندان عادی جامعه با مراجعه به این سامانه می‌تواند هر دوربینی را در هر جاده‌ای ایران را چک کند و ببیند چه اتفاقی رخ داده است، این موضوع بهترین تاثیر را در جهت مدیریت سفر دارد و براساس همین طرح توانستیم تراکم‌های بزرگ جاده‌های شمال را در سال 93 نسبت به سال قبل کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در مورد مسکن مهر و مبارزه با فساد بنده آمارهای تکان دهنده‌ای دارم که در بخش دوم صحبت هایم آن ها را مطرح خواهم کرد.

آخوندی در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: در حوزه مسکن مهر 3 بار در اینجا صحبت کرده ام همچنین در صدا و سیما. از روز اول خودم را متعهد به تمام این قراردادها دانسته و الان هم متعهد می شوم تک تک واحدها را به اتمام برسانم و هیچ سرپیچی حتی در مواردی که به وزارتخانه ما ارتباطی پیدا نمی کرد نداشته ام.

وی ادامه داد: برای مهر امسال 151 واحد مدرسه را افتتاح کردیم تا کسانیکه ساکن مسکن مهر می شوند مشکل مدرسه نداشته باشند همچنین در حال ساخت مسجد، درمانگاه و پاسگاه انتظامی هستیم.

آخوندی در باره تاسیسات زیر بنایی گفت: بدون تسهیلات زیربنایی امکان تحویل واحدی نبوده است به دلیل اینکه خودم را جانشین کسی می کنم که می خواهد در آن مسکن زندگی کند.لذا باید واحدها همراه با تمام خدمات زیر بنایی و روبنایی باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای خدمات زیر بنایی مسکن مهر برآورد سازمان برنامه 5600 میلیارد دلار بود و روبنایی 4800 میلیارد دلار، در حالیکه اعتبارش صفر مطلق بود.اما این مبالغ  را از هر منابع داخلی که شده تامین کردم  برای شهر جدید پردیس 2000 هزار میلیارد خارج از منابع دولت بسیج کردم که انشاءالله مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

وی  در رابطه با پیشرفت کار گفت: 1میلیون و 600 واحد را تحویل دادیم،230 هزار واحد مسکونی  هم تمام شده  اما به دلیل مشکلات آب و برق تحویل نمی دهم.

آخوندی ادامه داد: آنچه گفتم در سطح برنامه ریزی ملی است،آیا  برای برنامه ریزی ملی می شود  برنامه چند ده هزار میلیاردی را بدون فکر کردن به امکانات آن شروع کرد.خدمت تک تک خریداران متعهدم و تا آخرین لحظه تمام تلاشم را به کار خواهم بست. همه مدارس را خواهم ساخت و نمی گذارم کوچکترین مشکل برای مردم به وجود آید اما در سطح کلان به فکر باشید که با آمدن وزیربعدی مشکلاتی ایجاد نشود.

وی در مورد مسایل مربوط به نظام مهندسی گفت: همه می دانید چه کار بزرگ ضد فسادی انجام داده ام و چه خدمتی به مردم کرده ام.عده ای هم به وزارتخانه ما آمده و هم در شهرداری می نشستند و هم از آن طرف کار را می گرفتندو امضا کرده و تایید می کردند یعنی کار دو طرف میز را یک نفر انجام می داد.پس از حل این مشکل بخش اعظمی از نمایندگان بابت این کار از من تشکر کردند . چرا باید گفته شود مهندسان امضا فروشند این یک جفا به مهندسان ایران  است که عده معدوی بخواهند نام صدها مهندس را بدنام  کنند.

آخوندی در رابطه با بحث قراردادها گفت: اگردر این بحث کوچکترین مشکلی باشد خواهش می کنم به رییس مجلس، رییس قوه قضاییه و...مراجعه شود تا معلوم شود ما چگونه قراردها را کار کرده ایم و قراردادهای آلوده را پاک کرده ایم که چندین  میلیارد دلار بود.به این ترتیب به نفع کشور عمل کرده ام والبته  وظیفه ام بوده است.

وی در پایان گفت: قضاوت را به شما نمایندگان واگذار می کنم اگر مصلحت دیدید با کمال افتخار در خدمت شما خواهم بود و اگر هم مصلحت ندیدید در خدمت جمهوری اسلامی و در خدمت مردم خواهم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
بدانیم نقشه راه کلیه وزارتخانه هاباهماهنگی وزارت دارایی ومجموعه های وابسته وحضورعامه مردم راه گشااست
آخرین اخبار