حبیبی در نشست خبری تشریح کرد

احمدی‎نژاد بارها از جریان اصولگرایی تبری جسته است/ باهنر به پایداری‎ها چک سفید امضا نداده

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: احمدی‎نژاد چندین بار از جریان اصولگرای تبری جسته است و هرگاه از این وضعیت خارج شد در رابطه با وی نظر می‌دهم.

حبیبی

 به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمد نبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز سه شنبه 14مهرماه برگزار شد، از برگزاری یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی خبر داد و اظهار داشت: یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی 23 مهرماه در تالار آدینه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ممکن است شرایط سیاسی در کشور دائما در حال تغییر باشد اما مبانی ولایت و انقلاب غیرقابل تغییر است و ثابت باقی می‌ماند.

حبیبی در رابطه با جلسات سه گانه موتلفه، ایثارگران و پایداری،  گفت: در گذشته مذاکرات هر هفته برگزار می‌شد اما در حال حاضر ضرورتی نداشته که جلسات هفته‌ای یکبار برگزار شود.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه لاریجانی شخصیت مستقلی دارد، گفت: جبهه پایداری و موتلفه نیز همانند لاریجانی می‌توانند تصمیماتشان را خودشان بگیرند.

وی در ادامه تأکید کرد: شرایط سیاسی ما در انتخابات 94 با شرایط سیاسی در انتخابات 92 قابل مقایسه نیست شرایط در انتخابات 94 بسیار خطیرتر است و اگر اصولگرایان با ائتلاف کامل در انتخابات 94 حضور نیابند باید منتظر شکست باشند.

دبیرکل موتلفه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد می‌تواند اصولگرایان را به سمت خود جذب کند، گفت: احمدی نژاد چندین بار از جریان اصولگرای تبری جسته است و برخی دوستان وی این موضوع را نیز مطرح کرده‌اند و هرگاه احمدی‌نژاد از این وضعیت خارج شد در این رابطه نظر می‌دهم.

حبیبی با اشاره به ویژگی‌های مجلس کارآمد، اظهار داشت: مجلس باید با توانمندی در حل مشکلات داخل و خارج که مربوط به قوه مقننه باشد را انجام دهد و نباید به مطالب حاشیه‌ای بپردازند و همچنین باید باورهای اسلامی و انقلابی خود را در بالاترین سطح قرار دهد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی عملکرد مجلس نهم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این معنا نیست که هیچ ایرادی به مجلس نهم وارد نباشد.

وی با اشاره به  تشتت و اختلاف در بدنه اصولگرایی، اظهار داشت: اوج جزیره‌ای عمل کردن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری بود و در انتخابات ریاست جمهوری برخی از انها به این نقطه نظر نادرست رسیدند که گویا خودشان به تنهایی می‌توانند برنده انتخابات باشند و به دیگران اعتنایی نکردندکه نتیجه آن را در این انتخابات دیدیم.

حبیبی بیان کرد: نمی‌خواهم بگویم هیچ اختلاف سلیقه‌ای در بین اصولگراها نیست اما شعار ما از همان ابتدا این بود که ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت شکل گیرد و به دلیل شرایط سیاسی انتخابات مجلس دهم اصولگرایان راهی به جز ائتلاف در پیش رویشان ندارند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به ائتلاف اصولگرایان گفت: در جلسات سه گانه ما به عنوان نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری شرکت نکردیم اما به عنوان یک تشکل حزبی معتقد بودیم که راه رایزنی با اصولگرایان باید باز شود اما خودمان را ملزم می‌دانستیم که گزارش‌ها از جلسات را به طور کامل به اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری ارائه دهیم .

وی با بیان اینکه در جلسات سه گانه شرکت می‌کردیم تا باب مذاکره با دیگران گسترده‌تر شود، تأکید کرد: ما هیچ ممنوعیتی برای برگزاری جلسات با دیگران نداشتیم و با شخصیت‌های درجه یک روحانی و غیرروحانی جلساتی را برگزار کردیم در راستای این رایزنی‌ها تشکیل دو هسته مهم به عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان و محوریت روحانی منجر شد.

حبیبی گفت: در دیدگاه باهنر در مورد نهاد جبهه پایداری مخالفتی احساس نکردم اما اینگونه نیست که باهنر به افرادی که منتصب به پایداری هستند چک سفید داده باشد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه ناطق نوری یک اصولگرای تمام عیار است، افزود: در اظهارنظرهای گذشته ناطق نوری این جمله بیان شده است که من را اگر ریزریز کنند باز اصولگرا هستم.

وی ادامه داد: در تعاملات سیاسی مواقعی بین نظرات ناطق و اصولگرایان و اصلاح طلبان تفاوت‌هایی وجود داشته است و به نظر بنده سیاست ناطق اینگونه نیست که در داخل یک حزب و جناح خاص حضور داشته باشد.

حبیبی اظهار داشت: ناطق با پایبندی بر موازین امام و رهبری می‌خواهد به گونه‌ای عمل کند که معتقدین به نظام در هر جناحی که هستند، به وی امیدواری داشته باشند، و هیچگاه ناطق سرناسازگاری با انقلاب نداشته و در رفتار با دشمنان هیچگاه کوتاه نیامده است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: از رفتارهای سیاسی ناطق این استنباط می‌شود که وی با پایبندی به نظام و انقلاب می‌خواهد با معتقدین به نظام باب مراودات باز باشد.

وی اظهار داشت: در گذشته کسانی در مجلس نطق‌های آتشین داشتند یکی از آنها به بنده گفت برای انتخابات 94 باید بزرگان اصولگرایی وارد میدان شوند تا ائتلاف بین اصولگرایان را ایجاد کرد اما همین فرد در انتخابات 92 به این موضوع معتقد نبود.

حبیبی فتنه و حلقه انحراف را خط قرمزهای جریان اصولگرا برشمرد و درباره رقابت با اصلاح‌طلبان گفت: بازمانده‌های حزب مشارکت که در ظاهر دیگری آمده‌اند فارغ از بحث من هستند، ما آن دسته از اصلاح‌طلبانی را که داخل نظام هستند را رقیب خود می‌دانیم و بقیه را دشمن اصولگرایان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه خانه احزاب باید حالت صنفی داشته باشد، اظهار داشت: در اساسنامه خانه احزاب یک تغییر بنیادین ایجاد شد که باعث شد رینگ بوکس سابق به دستگاه صنفی تبدیل شود  و این را قدم رو به جلویی می‌دانیم اما اگر خانه احزاب مانند دوره قبل دچار کارهای سیاسی شود به سرنوشت خانه احزاب دوره قبل دچار خواهد شد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: عده‌ای از اعضای حزب اتحاد ملت سابقه محکومیت دارند و برخی از اعضای حزب منحله مشارکت درخصوص فتنه 88 پرونده سیاسی دارند و اگر حزب اتحاد ملت بخواهد رویه گذشته را ادامه دهد این موضوع را ثابت می‌کند که فقط اسم حزب تغییر پیدا کرده است.

وی در رابطه با یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در مجمع عمومی راجع به کلیات انتخابات و توجه به حضور مردم و توصیه به رقابت سالم خواهیم پرداخت.

حبیبی در ادامه افزود: مجمع عمومی حزب موتلفه هر سه سال یکبار برگزار می‌شود همچنین در این مجمع گزارش جامعی از عملکرد سه ساله حزب ارائه می‌شود.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: خط مشی سه ساله حزب در مجمع عمومی تدوین می‌شود و به رأی گذاشته می‌شود و اگر کسانی پیشنهاداتی برای تغییر برخی از مفاد اساسنامه داشته باشند مجاز هستند نظراتشان را به ستاد برگزاری ارائه دهند تا به رأی گذاشته شود.

وی تصریح کرد: گزارش دبیر کل از وضعیت سه ساله حزب، نقد و بررسی خط مشی دوره گذشته، بررسی و تصویب مرامنامه و اساسنامه، تصویب خط مشی سه ساله حزب و انتخاب اعضای شورای مرکزی از برنامه‌های یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی است.

به گفته دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی شعار یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی "پیش به سوی مجلس کارآمد"، "دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی" است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حبیبی ، موتلفه ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مگه روحانی نماینده مجلس هم میشه؟ اینجوری که دو شغله میشه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
روحانی برنده انتخابات است زیاد وقت نگیرید برای اینکه حقش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
روحاني در بهترين شرايطش به زور رئيس جمهور شد حال كه چوب حراج را به غزت و عظمت مملكت زد و گراني از همه بدتر و ركود و به قول 4 وزيرش بحران ديگر خودتان ....
آخرین اخبار