آرامی در مخالفت با استیضاح آخوندی؛

آخوندی وزیری استراتژیک است/ داشتن نگاه سیاسی به وزارت راه خطاست

عضو کمیسیون عمران گفت: داشتن نگاه سیاسی به وزارت خانه راه و شهرسازی گناه و خطاست.

آخوندی وزیری استراتژیک است/ داشتن نگاه سیاسی به وزارت راه خطاست
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور آرامی که در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 14 مهر) مجلس به عنوان نماینده مخالف استیضاح وزیر راه سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه می‌خواهیم از وزیری دفاع کنیم که یک وزیر استراتژیک است، گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی تنها یک وزارتخانه عمران نیست، بلکه اقتصادی هم هست و نگاه وزیر باید ملی باشد تا عمران کشور پیش برود.

آرامی در ادامه افزود: من باید شهادت دهم که وزیر و معاونانش تعامل خوبی در کمیسیون عمران با نمایندگان داشته‌اند و مرتبا مسائل را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت راه با توجه به این مدیریت در حال تغییر رویکرد بوده و از وزارتخانه‌ای کاملا دولتی به یک وزارتخانه خصوصی و مشارکت با مردمی تبدیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران بیان داشت: امسال فقط در بخش بنادر 2500 میلیارد تومان بخش خصوصی کمک‌های شایانی را انجام داده است.

نماینده بندرعباس با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به 123 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها نیاز دارد، اظهار کرد: اما بودجه وزارت راه تنها 6400 میلیارد تومان بوده است که با این وضع بودجه و اعتبارات این وزارتخانه نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

آرامی تاکید کرد: بنده به عنوان شهردار برای 40 هزار واحد مسکن مهر پروانه صادر کرده‌ام و صدور پروانه کار ساده‌ای نیست و اگر دولت قبل و یا هر دولت دیگری بود، مشکلات مسکن مهر بر همین منوال وجود داشت.

وی با بیان اینکه در تاریخ 5 اسفند 91 نامه‌ای را در بیان مشکلات مسکن مهر برای احمدی‌نژاد نوشتیم، گفت: در همان نامه وضع اسفناک مسکن مهر را بیان کردیم و آخوندی نیزتاکنون در مورد مسکن مهر کارهای جهادی انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: در همان نامه بیان کردیم که با توجه به این مشکلات درمسکن مهر مانند بخش برق، آب، حمل و نقل عمومی و ... مسکن مهر در آینده با خطر مواجه می‌شود.

نماینده بندرعباس با تاکید بر اینکه مشکلات امروز مسکن مهر ناشی از همان مسائلی است که در آن نامه اعلام کردیم، تصریح کرد: امروز هم می‌گوییم که چرا این پروژه مسکن مهر فضای آموزشی و ...از همان ابتدا تعبیه نشده بود.

آرامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در همان زمان در مورد مسکن مهر به درستی انجام نشده بود که این مسائل را به رئیس جمهور وقت اعلام کردیم که مردم تصور می‌کنند با مبلغ کمی می‌توانند صاحب مسکن شوند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس به تکمیل مسکن مهر تاکید دارند، اما قبول کنید این پروژه مشکلات زیادی هم دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران عدم تامین اراضی و جانمایی اصولی برای مسکن مهر را یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر دانست و افزود: مسکن مهر در برخی مناطق کیلومترها با شهر فاصله دارد و مردم تمایلی برای ساکن شدن ندارند.

نماینده بندرعباس در ادامه افزود: شهری که به 120 هزار واحد مسکونی دارد، 40 هزار پروانه مسکن مهر در آن صادر شده که در همان زمان هم گفتیم این شهرها مانند بندرعباس دچار مشکل می‌شود و امروز هم شاهدیم که این مجتمع‌ها بدون داشتن مدرسه، فضای سبز و ... مشکلات زیادی را دارند.

آرامی خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: ما اکنون وزیر راه را به دلیل مسکن مهر استیضاح می‌کنیم، اما در صورتی که دولت قبل و وزیر سابق هم بود، همین مشکلات امروز وجود داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار