باهنر در مخالفت با استیضاح آخوندی؛

شهادت می‌دهم آخوندی وزیر پرکار و فهیمی است

نایب رئیس مجلس گفت: جو مجلس نسبت به وزیر راه و شهرسازی مثبت است.

آخوندی رای بیشتری از جلسه رای اعتمادش می‌آوردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر که در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 14 مهر) مجلس به عنوان نماینده مخالف استیضاح وزیر راه سخن می‌گفت، اظهار کرد: معمولا عزیزان می‌دانند که من کمتر در این تریبون ظاهر می‌شوم و حتی از فرصت‌های معمولی سخنرانی قبل از دستورم نیز استفاده نمی‌کنم اما لازم دانستم نکاتی را مطرح کنم.

وی گفت: مذاکراتی که انجام شد خوب و مفید بود، هم استیضاح کنندگان و هم پاسخ‌های جناب آقای وزیر راضی کننده بود و طبق سخن برخی از دوستان الحمدلله جو مجلس، جو مساعد و خوبی است و امیدوارم رای آقای آخوندی در استیضاح بیشتر از رای اولشان باشد.

باهنر با بیان اینکه مسکن مهر پروژه عظیمی است، اظهار داشت: خانواده‌هایی صاحب مسکن شدند که نسل در نسل مسکن ملکی نداشتند که اگر این مسیر برایشان فراهم نمی‌شد، امید به خانه‌دار شدن نداشتند و جزء وظایف حاکمیت است که این مشکلات مردم را پیگیری کنند.

این نماینده مخالف استیضاح آخوندی تصریح کرد: از نگاه اقتصاد کلان بر این باوریم که پروژه مسکن مهر اگر با تدبیر و با محاسبات دقیق‌تر و همچنین با پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه‌تری صورت می‌گرفت، شاید این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی افزود: طرح‌های مسکن مهر برای 17 میلیون خانوار کشور، 10 میلیون تورم اضافی را ایجاد کرد، یعنی خانواده‌های محروم و دهک 5 به پایین جامعه به دلیل مسکن مهر قدرت خریدشان 10 واحد درصد کاهش یافت، درست مانند بحث هدفمندی یارانه‌ها که مبلغ 45 هزار تومان به مردم می‌دهیم و بعد به دلیل تورم 60 هزار تومان از جیبشان خارج می‌شود پس باید مدیریت صحیح صورت گیرد تا این مشکلات پیش نیاید.

باهنر با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی زمانی سکان این وزارت را تحویل گرفت که نزدیک 150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داشتیم، گفت: اگر از دیدگاه اقتصاددانان به این قضیه نگاه شود، این هزینه در نظر گرفته شده برای این تعداد عظیم پروژه فقط صرف استهلاک و تعمیر پروژه‌ها می‌شود و در واقع این پروژه کلان هیچ‌وقت تمام نمی‌شود.

نماینده تهران گفت: این مسئله مهم و استراتژیک است که دولت‌ها باید توجه کنند و فکر کنند که اگر برنامه‌ای را دولتی کلید زد، دولت‌های بعدی آن را تمام کنند.

باهنر با بیان اینکه بنده کوچکترین شما از دولت اول مقام معظم رهبری در مجلس تا امروز که به دولت یازدهم رسیده‌ایم تقریبا همه دولت‌ها را دیده‌ام و با صدها وزیر کار کردم و تعامل داشتم و همچنین بیش از 1300 همکار نماینده داشتم، با تکیه بر این سابقه و تجربه، من بین وزرای شهرسازی شهادت می‌دهم که عباس آخوندی یکی از وزرای مقتدر، پرکار و استراتژیک کشور است و زمانی که معاون سیاسی وزارت کشور بود نیز شخصی مدیر، مدبر، با کیاست و پرکاری بود.

در جواب به کسانی که گفتند این استیضاح سیاسی است باید بگویم که به هیچ وجه استیضاح سیاسی، جریانی و جناحی نیست و رئیس کمیسیون عمران از در دلسوزی برای مردم این بحث را مطرح کردند و من از شما تقاضا دارم با رای خوب و قابل قبول به آقای آخوندی فرصت ادامه فعالیت وی در وزارت راه و شهرسازی را بدهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار