رئیس شورای مبلمان عنوان کرد

بی‌نیازی کشور از واردات مبلمان

رئیس شورای ملی مبلمان با اشاره به تاریخچه چند هزار ساله مبلمان در کشور گفت: امروز کشور از واردات مبلمان بی‌نیاز است و ضرورتی ندارد ارز کشور برای واردات کالایی که تولید داخلی دارد مصرف بشود.

بی‌نیازی کشور از واردات مبلمانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی انصاری رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون صبح امروز در هشتمین کنفرانس بین المللی دکو 2015 به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یک سرفصل جدیدی برای کشور آغاز شده و در واقع زمین بازی بزرگتر و تعداد بازیکنان حرفه‌ای بیشتر شده است که برای ورود به آن نیاز به تدبیر و تعامل بخش صنعت و بازرگانی است.

وی افزود: شرایط جدید اقتصاد ایران نیاز به مدیریت اقتصادی دارد که در شرایط کنونی برای این مدیریت هیچ مدلی بهتر از اقتصاد مقاومتی که در 24 بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است وجود ندارد.

وی افزود: دولت و بخش خصوصی با توجه به بندهای اقتصاد مقاومتی و تعامل با یکدیگر می‌توانند اهداف رقابت‌پذیر شدن اقتصاد و تولیدمحور شدن آن و دروان زا شدن اقتصاد و افزایش کیفیت را دنبال بکنند و در شرایط کنونی باید بپذیریم که اقتصاد ما نفتی است و وابستگی زیادی به دولت دارد.

انصاری تصریح کرد: برای درون‌زا شدن اقتصاد و رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود و تولید محور بشویم.

وی با اشاره به اینکه باید ببینیم در شرایط پساتحریم هدف ما واردات کالا است یا خیر گفت: در این شرایط می‌توانیم فقط به واردات کالا اقدام نماییم و یا اینکه تکنولوژی روز را به کشور وارد کرده و دانش را بومی کنیم.

رئیس شورای ملی مبلمان در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از واردات مبلمان به کشور گفت: تولید مبلمان در کشور به چند هزار سال پیش برمی‌گردد و در شرایطی که تولیدات ما در مرز رسیدن به خودکفایی هستند ضرورتی ندارد که ارز کشور را برای واردات مبلمان صرف کنیم و می‌توانیم بگوییم امروز کشور نیازی به واردات مبلمان ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار