کرمانشاه؛

نگاه ویژه ی دولت به توسعه روستاها

معاون عمرانی استانداری گفت: نگاه دولت به روستا ها ویژه است و توانسته ایم در راستای ارتقای سطح معیشت زندگی مردم روستاهای استان اقدامات چشمگیری انجام دهیم.

نگاه ویژه ی دولت به توسعه روستاهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی نیک کردار در نشستی که با اصحاب رسانه داشت با اشاره به 15 مهرماه که به عنوان روز ملی روستا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت یازدهم از همان ابتدای روی کار آمدن توانست توجهی جدی و ویژه به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاییان داشته باشد و روستاها را کانون تولید و کار آفرینی معرفی کند.

نیک کردار، ارتقای سطح معیشت و توانمند کردن اقتصاد روستاییان که منجر به پویایی و خلاقیت در روستاها می شود را از مهمترین اولویت های کاری مدیریت استان کرمانشاه برشمرد و گفت: خوشبختانه در راستای توان افزایی روستاییان استان اقدامات خوبی در حوزه های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی و صنایع دستی صورت گرفته است که قطعا عامل اثرگذاری در توسعه اقتصادی روستاها محسوب می شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، فعال کردن تعاونی های روستایی با مشارکت مردم را از دیگر اقدامات خوب در جوامع روستایی استان عنوان کرد و گفت: قطع و یقین مشارکت مردم در تعاونی های روستایی، خود عامل اثرگذاری در راستای خودباوری قلمداد می گردد و زمینه ساز شکوفایی اقتصاد روستاها است که مدیریت استان کرمانشاه با جدیت در این خصوص تلاش می کند.

نیک کردار ادامه داد: در حال حاضر به روستاییان استان از طریق تعاونی های روستایی وام های بدون بهره و سهل الوصول بدون تضامین بانکی داده می شود که روستاییان عزیز می توانند در این زمینه اقدام کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه عمرانی و همچنین اجرای طرح هادی در روستاها از دیگر اقداماتی است که در دست پیگیری و اقدام مسئولین ذیربط می باشد.

وی تزریق اعتبارات عمرانی به روستاها در سال 93 را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این اعتبار در سال 94 به 60 میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، نگاه ، ویژه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.