قشقاوی در مراسم تشییع پیکر سرکنسول ایران در مرو:

هنوز وضعیت 116 مفقود ایرانی حادثه منا مشخص نشده است

معاون کنسولی وزارت خارجه گفت: هنوز وضعیت 116 مفقود ایرانی این حادثه مشخص نیست و خانواده‌ها این وضعیت را نمی‌پذیرند.

هنوز وضعیت 116 مفقود ایرانی حادثه منا مشخص نشده است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت امور خارجه با تسلیت جانباختن مرحوم حسینی مقدم و دیگر حجاج ایرانی بیت الله الحرام در فاجعه هولناک منا، ابراز امیدواری کرد: هرچه سریعتر وضعیت احمد فهیما معاون اداره تشریفات وزارت امور خارجه و غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و نیز محمد رحیم آقایی پور معاون مدیرکل مجلس وزارت امور خارجه نیز مشخص شود.
 
قشقاوی با اشاره به آیه 100 سوره مبارکه نساء گفت: تکلیف جانباختگان فاجعه منا براساس این آیه کاملا مشخص است؛ آنها مشمول غفران واسعه و اجر عظیم الهی هستند.
 
وی افزود: سعودی ها مدعی بودند آنچه در منا رخ داده است، تقدیر الهی بوده اما ما به آنها گفتیم درست است تقدیر الهی اینگونه رقم خورده، اما مقدمه تقدیر الهی تدبیر انسان است. بشر باید در امور مختلف تدبیر و مدیریت کند، اما شما این کار را نکردید.
 
قشقاوی تصریح کرد: ما به مقامات عربستانی گفتیم شما باید پاسخگوی خانواده قربانیان فاجعه منا باشید و براساس عهدنامه 1338 و عهدنامه 1346 موسوم به عهدنامه مودت عربستان سعودی باید تمام تدابیر را برای اجرای هرچه بهتر مناسک حج و پذیرایی شایسته از زائران حرم امن الهی به عمل می آورد.

معاون وزیر خارجه به ذکر این نکته که هنوز وضعیت و سرنوشت 116 مفقود ایرانی حادثه منا مشخص نیست، تصریح کرد: خانواده‌ها این وضعیت را نمی‌پذیرند و ما هنوز نمی‌دانیم که هنوز وضعیت آ‌نها چیست و بایستی وضعیتشان مشخص شود.
 
معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت خارجه افزود: این موضع ما یک موضع سیاسی نیست، بلکه یک موضوع کنسولی است.
 
قشقاوی تصریح کرد: قربانیان فاجعه منا مشعر را درک کردند و به شعور کامل رسیدند.
 
وی همچنین با اشاره به نزدیکی ایام محرم، فاجعه منا را یادآور حادثه غمبار عاشورا و حوادث قبل و بعد از آن دانست و تاکید کرد: همانگونه که امام حسین (ع) اعضای خانواده و یاران خود را به درگاه الهی نثار کرد، ما هم می گوییم خداوندا این قربانیان منا را از ما بپذیر.
 
قشقاوی در پایان سخنانش برای قربانیان فاجعه منا به ویژه مرحوم حسن حسینی مقدم آرزوی غفران الهی و برای بازماندگان آنها آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قشقاوی ، مراسم ، سرکنسول ، مرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار