فیلم‌های خارجی باید استانداردهای لازم جهت اکران در ایران را داشته باشند

خرید و اکران فیلم‌های درجه 3 و 4 جز لطمه زدن سودی برای سینمای ایران نخواهد داشت.

محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اکران فیلم‌های خارجی در ایران گفت: اگر فیلم‌های خارجی که قرار است در ایران اکران شود از نظر استانداردهای بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد مفید خواهد بود چون به تکنسین‌های ما در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و ... کمک خواهد کرد. اما اگر فیلم‌های درجه 3 و 4 و به قیمت پایین خریداری و اکران شود جز لطمه زدن سودی برای سینمای ایران نخواهد داشت.

وی افزود: در خصوص اکران فیلم‌های خارجی در ایران باید توجه داشت که فیلم‌های جایزه بگیر حاضر در اسکار و جشنواره‌های معتبر و فیلم‌های که استاندارد آن‌ها بالاتر از فیلم‌های ما است را در سینما‌های کشور نمایش دهیم که اگر امکان این کار فراهم شود در رشد و اعتلای سینمای ایران تاثیرگذار خواهد بود.

علی‌اکبری با بیان این مطلب که در سینمای ایران پتانسیل‌های فراوانی در زمینه فیلم‌سازی داریم گفت: به عنوان نمونه ما فیلم «استرداد» را ساختیم و مشخص شد ما از لحاظ مباحث فنی افرادی چون کلاری، زرین دست را در زمینه فیلمبرداری و در زمینه‌های طراح صحنه، کارگردانی و ... نیز کسانی داریم که در دنیا حرفی برای گفتن دارند و اگر ما از داشته‌هایمان به خوبی در جهت فیلم‌سازی استفاده کنیم با فیلم‌های خارجی رقابت خواهیم کرد مگر به جز تعدادی از فیلم‌هایی که در هالیوود یا کشور‌های دیگر ساخته می‌َشوند که استانداردهای آنها بسیار بالا است و نیاز است که آن‌ها را ببینیم و به آن سمت در جهت ارتقا هر چه بیشتر سینما حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار