پیش‌بینی تولید 16 هزار تن میگو در سال‌جاری

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی پرورش میگو گفت: با توجه به شیوع بیماری در استان‌ها وضعیت تولید در سال جاری 16 هزار تن پیش‌بینی شده است.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی پرورش میگو و ماهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صادرات محصولات شیلاتی به روسیه اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه صادرات محصولات شیلاتی به روسیه انجام نشده و از سویی امیدوارم با توجه به مناسبات ایران و روسیه و برطرف شدن مشکلات در زمینه انتقال پول و حمل و نقل صادرات به این کشور آغاز شود.

وی با اشاره به تولید میگو در سال گذشته گفت: سال گذشته 16 هزار تن میگو در کشور تولید شده در حالی که کل واردات میگو از نقاط مختلف به روسیه سال گذشته 180 هزار تن بوده و از سویی با این میزان تولید تنها می‌توانیم 10 درصد از بازار روسیه را داشته باشیم.

قاسمی در ادامه گفت: با توجه به شیوع بیماری در استان‌های مختلف وضعیت تولید میگو در سال‌جاری همانند سال گذشته 16 هزار تن پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل اتحادیه بیان کرد: در واقع 180 هزار هکتار قابل کشت برای میگو در کشور شناسایی شده و چنانچه این اراضی درجه 6 کشاورزی برای تولیدات محصولات دیگر مناسب نیستند همواره می‌توان با توجه به منابع آبی دریای عمان و خلیج‌فارس تولید 300 الی 400 هزار تنی در کشور را داشته باشیم که متأسفانه عزم جدی و برنامه اجرایی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین شیلات ایران با تدوین برنامه‌های اجرایی و با در اختیار گذاشتن امکانات و اختیارات جزء به بخش خصوصی می‌تواند تولید آبزیان را در کشور افزایش دهد.

قاسمی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود 120 هزار هکتار استخر پرورش میگو و ماهی در کشور وجود دارد در حالی که تنها 4 الی 4 هزار و 300 هزار هکتار آن زیر کشت رفته و گفتنی است که تنها نقصان بخش آبزی‌پروری عدم اجرای برنامه عملیاتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار