تئوری‌های جدید تحت عنوان مراقبت متین از نوزادان نارس

مراقبت تکاملی یگانه نوزاد یا همان مراقبت متین از محورها و تئوری‌های جدید سیزدهمین کنگره پرستاری برای مراقبت همه جانبه از تولد نوزادان نارس در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا گودرزی عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی تهران در گروه کودکان و نوزادان و دبیر علمی کنگره پرستاری در نشست خبری صبح امروز این کنگره بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های شرکت‌کنندگان در کنگره‌های سالهای پیش در صدد برآمدیم در بسیاری از برنامه‌ها تغییرات بنیادی ایجاد کنیم به همین منظور سعی کردیم محورهای بسیاری در ارتباط با کنگره دیده شود از جمله اخلاقیات در حرفه پرستاری و مراقبتی مشترک‌ شدن جلسات با پزشکان جهت همپوشانی مطالب با هم و ارائه مطالبی کامل‌تر است.

وی افزود: برای گسترده کردن ارائه مطالب و بررسی‌ها در کنگره امسال شهرستان‌های بسیاری را مانند شیراز، ایلام‌، تبریز و غیره مسئول پنل قرار دادیم. 

دبیر علمی همایش پرستاری گفت: موردی که برای مردم و به خصوص پرستاران باید دارای اهمیت باشد توجه هر چه بیشتر به کودکان کار و خیابان و کودکان مهاجر از بعد مسائل درمانی است.
بنابراین سعی شده مباحثی بخصوص برای کودکانی که مورد غفلت واقع شده‌اند به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی ارائه گردد. 

وی در خصوص نکته‌ای مهم درباره افزایش تولد نوزادان نارس در کشور اظهار کرد: نکته‌ای مهم تئوری جدیدی در این کنگره تحت عنوان مراقبت متین برای نوزادان نارسی است که در کشور متولد می‌شوند. در این تئوری که مراقبت تکاملی انفرادی برای نوزادان نارس است مراقبت باید به گونه‌ای باشد که تداوم مراقبت درون رحمی صورت گیرد. 

این تئوری هر چند که تجهیزات زیادی را می‌خواهد و لازمه آن بودن دائمی پدر و مادر در کنار نوزاد در بیمارستان است اما مسئله‌ای بسیار مهم و قابل توجه برای حفظ سلامتی نوزاد نارس می باشد. 

وی خاطر نشان کرد: محورهای دیگر مورد بررسی در کنگره شامل اهمیت رفلکشن پرستاری از اخلاقیات پرستاران تشنج و مراقبت از تشنج، مراقبت از تغذیه کامل وریدی، موضوعاتی در خصوص با بستری شدن کودکان در بیمارستان ،‌اشتباهات دارویی که تکرار پذیرند می‌باشند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.