طراحی و ساخت بریس مخصوص افراد دچار قطع نخاع

بریس مخصوص افراد دچار قطع نخاع که امکان راه رفتن را برای این افراد امکانپذیر می‌کند، توسط اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و ساخته شد.

 رضا وهاب کاشانی  از اساتید و عضو هیات علمی این گروه آموزشی ارتوپد فنی در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره این وسیله کمک توانبخشی گفت:  بریس دو طرفه اندام با مفصل ایزوکینتیک‌، امکان راه رفتن به روش متقابل را برای افراد دچار قطع نخاع بین مهره ‌های هفتم سینه‌ای و دوازدهم فراهم می‌کند.

وی افزود: این متد برگرفته از بریس‌های ایزوکینتیک کشور آلمان است که با بومی سازی آن ، نسبت به طراحی و ساخت این بریس اقدام  شده است.

مهندس وهاب کاشانی با تاکید بر کارآیی تضمین شده بریس ساخته شده در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌، اظهارداشت:  این بریس با قیمتی حداقل 50 درصد قیمت نمونه خارجی قابل عرضه به مددجویان است‌، ضمن آنکه برای کشور نیز صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، قیمت نمونه خارجی این بریس بیش از 20 میلیون تومان است ، در صورتی که طراحی و ساخت این بریس در کشور، بین هفت تا 9 میلیون تومان هزینه دارد.

شایان ذکر است، اساتید و کارشناسان گروههای آموزشی ارتوپدی فنی‌، ارگونومی‌، کاردرمانی و گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همچنین مرکز رشد و فناوری این دانشگاه و شرکت‌های فناور در زمینه طراحی و ساخت وسایل کمک توانبخشی، بریس و آتل‌های طبی و توانبخشی فعالیت می‌کنند.

بریس دنیس براون  برای کودکان پا چنبری‌، مفاصل مدرج در محور زانو ( روی زانوبند نصب می‌شود)‌، مچ بند برای خانم های دچار سندرم تونل کارپال (CTS ) و ربات کمک توانبخشی برای افراد دچار قطع نخاع ، از جمله  تولیدات پزشکی – توانبخشی مرکز رشد و شرکت‌های فناور وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های " توانبخشی ، سلامت اجتماعی و سلامت روانی " می پردازد ، که در برخی از این رشته‌ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره‌های تحصیلات تکمیلی و phd ، و در تعدادی از آنها‌، نخستین مجری دور‌ه‌های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد و زیر نظر وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار