در واکنش به هیاهوی رسانه‌ها علیه حملات روسیه در سوریه؛

زاخاروف: تنها هدف ما در سوریه رسیدن به راه‌حل سیاسی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد هرکس ادعا دارد اقدامات ما در سوریه اشتباه است، درست آن را بگوید تا همگان بدانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ماریا زاخاروف" -سخنگوی وزارت خارجه روسیه- در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: "رسانه‌های جهان، پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه علیه مسکو هیاهو به پا کرده‌‍اند. آنچه در خصوص نیت روسیه مبنی بر از بین بردن مخالفان در سوریه ترویج می‌شود، یک تزویر واقعی است."

"ماریا زاخاروف" افزود: "جامعه بین‌الملل مفهوم واحدی را برای تروریسم تبیین نکرده است، ولی این نباید مبارزه با آن را مختل کند. مقامات غربی بدون استناد به واقعیت ها و ارائه هرگونه توضیح، عملیات ما در سوریه را اشتباه توصیف می کنند."

"زاخاروف" در ادامه گفت: "ما نمی توانیم به ائتلاف بین‌المللی در وضعیت کنونی آن بپیوندیم؛ چرا که این ائتلاف برخلاف قوانین بین المللی است."

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: "باید از درستی اطلاعاتی که رسانه ها منتشر می کنند مطمئن شد و ما به هر سوالی در این خصوص پاسخ می دهیم. وزارت دفاع روسیه اطلاعات خود را منتشر می کند؛ شما باید از ان مطلع شوید نه آنکه از خود خبر بسازید. ائتلاف بین‌المللی حملات خود در عراق را با بغداد هماهنگ می کند ولی در سوریه این کار را انجام نمی دهد. هرکه می گوید هدف روسیه در سوریه داعش نیست، مغرض است؛ تنها هدف ما در سوریه رسیدن به راه حل سیاسی است. هرکس ادعا دارد اقدامات ما در سوریه اشتباه است، درست آن را بگوید تا ما همگان بدانند. مبارزه با تروریسم با برگزاری کنفرانس ممکن نیست، بلکه باید به صورت جدی وارد عمل شد. ائتلاف بین المللی یک سال است با حملات کذایی مواضع داعش را هدف قرار می دهد ولی هیچ موفقیتی نداشته است؛ چراکه با دولت سوریه هماهنگی ندارد. ما به میزان کافی اتفاق نقض خریم هوایی ترکیه را شرح دادیم. اخباری که از انجام عملیات نظامی ما در سوریه حکایت دارد بی اساس است."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار