جایزه علمی مصطفی (ص) برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در سه حوزه تخصصی و یک برگزیده در حوزه عمومی مشخص شدند.

جایزه علمی مصطفی (ص) برگزیدگان خود را شناختبه گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان  از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین نشست شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) به ریاست دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و اعضای و با حضور اعضای کمیته های داوری بخش های گوناگون این جایزه به منظور انتخاب برگزیدگان نهایی این رویداد علمی برگزار شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست، ظرفیت بالا و دامنه اثرگذاری بالای جایزه مصطفی (ص) در معرفی و شناساندن ظرفیت های علمی دانشمندان جهان اسلام را یادآور شد.
ستاری ضمن قدردانی از تلاش بخش ها و نهادهای گوناگون مشارکت کننده در برگزاری این جایزه ابراز امیدواری کرد این رویداد علاوه بر ارتقای علمی جهان اسلام بتواند مشارکت و همکاری دانشمندان مسلمان در عرصه جهانی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد هشت ماهه دبیرخانه توسط دبیر شورا در حوزه های همکاری های بین الملل، ترویج و اطلاع رسانی جایزه، برگزاری مراسم جایزه، رویداد دانش آموزی ابن هیثم و تامین مالی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه ارائه شد که مورد تایید اعضا قرار گرفت.


در این جلسه دبیران کمیته های داوری علمی این جایزه نیز گزارشی از فعالیت این کمیته ها و کاندیداهای منتخب نهایی ارائه کردند.

در این نشست علاوه بر حضور اعضای شورای سیاستگذاری داخلی و دبیران کمیته های داوری علمی، حضور اعضای خارجی نیز به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شد.

مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) به برگزیدگان، همزمان با بزرگداشت هفته وحدت در دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.

جایزه علمی فناوری مصطفی(ص)، تلاش دارد برترین دانشمندان جهان اسلام را بر اساس ارزیابی منصفانه و دقیق به عنوان طلایه داران عرصه علم و فناوری به جهانیان معرفی کند تا از این طریق، جایگاه دانشمندان اسلامی تقویت و زمینه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مهیا شود. 

دستیابی به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران که از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی دیگر از اهداف جایزه مصطفی (ص) به شمار می آید.

منبع : ایرنا

انهای پیام/

برچسب ها: جایزه ، علمی ، مصطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
بسم الله الرحمن الرحیم
باآرزوی موفقیت مسئولین برگزارکننده مسابقه بین المللی جایزه مصطفی (ص ) . بی تردیدبرگزاری اینچنین مسابقات دراعتلای فرهنگ وعلوم غنی اسلامی نقشی سازنده وبی بدلیل خواهدداشت .
آخرین اخبار