نگاه ویژه آموزش و پرورش به ادامه تحصیل فرهنگیان

ضرورت ارتقای سطح علمی معلمان موجب شده تا از سوی آموزش و پرورش مجوزهایی برای بهود این روند ایجاد شود.

علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش درخصوص وضعیت ادامه تحصیل فرهنگیان به خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تاریخ 94/6/17 بخشنامه ای مبنی بر ادامه تحصیل کارکنان دولت ابلاغ شد و در این راستا مقرر شده تا کارکنان بعد از استخدام فقط می‌توانند تا یک مدرک تحصیلی بالاتر را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: این بخشنامه با نارضایتی برخی فرهنگیان همراه بوده است اما لازم به ذکر است که این بخشنامه صرفا برای فرهنگیان نمی‌باشد و تمامی کارکنان دولت را شامل می‌شود و با استناد به بند 70 قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شده است.

جدایی خاطر نشان کرد: با توجه به این قانون و براساس بخشنامه‌ آثار اعمال مدارک تحصیلی اخذ شده نسبت به مدارک تحصیلی ارائه شده در بدو استخدام کارکنان رسمی و پیمانی و بالاتر در طرح طبقه‌بندی مشاغل قابل احتساب است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها در صورت نیاز به بیش از یک مرتبه ارتقای تحصیلی برای کارکنان خود ملزم به کسب مجوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند؛ تصریح کرد: در خصوص تحصیل فرهنگیان و توجه به بحث ادامه تحصیل، وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا مجوزهای لازم را برای تسهیل در این امر برای فرهنگیان فراهم نماید.


 جدایی در پایان با اشاره به ضرورت تحصیل در معلمان گفت: برای افرادی که قبل از این بخشنامه برای ادامه تحصیل اقدام کردند و یا در حال تحصیل می باشند با ادامه تحصیل آنان فارغ از ممنوعیت بیش از یک مقطع بالاتر موافقت به عمل می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
آبروی هرچه علم ودانش وعالم ودانشمند را با این بخشنامه بردید. خجالت بکشید و کار را به کاردان و اهلش بسپارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
نکنه این مدرکی که گرفتیم خیلی ارزش داشته که حالانگران وگلایه میکنیدکه چرااین یخشنامه هاصادرشده.بابافاتحه ی معلم خوانده شده ماکارمان ازاین حرفهاگذشته ارزش یک معلم هیچیش نمانده
Belgium
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
پس همكاري كه كنكورارشد امتحان داده قبل عيدونتايج آن شهريور مشخص شده چي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
خجالت بگشید
آخرین اخبار