آیا قندوز بار دیگر سقوط خواهد کرد؟

منابع خبری در شمال افغانستان از حمله مجدد گروه طالبان به شهر مهم قندوز و افزایش درگیری‌ها در میدان اصلی این شهر خبر می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری در شمال افغانستان شب گذشته از حمله شدید افراد گروه طالبان به برخی مواضع نیروهای امنیتی افغاستان در اطراف شهر قندوز خبر دادند.

با این حال صبح امروز خبرها حاکی از ان است که افراد طالبان وارد شهر قندوز شده و کماکان درگیری‌های شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در میدان اصلی شهر قندوز ادامه دارد.

گروه طالبان افغانستان برخلاف رویه خود که پس از عقب‌نشینی از یک شهر تا مدت‌ها به حمله به ان اقدام نمی‌کردند این بار در شهر قندوز مقاومت زیادی از خود نشن داده و علی‌رغم حضور نیروهای ویژه نظامی ناتو در شهر قندوز پس از یک هفته همچنان به درگیری در این شهر ادامه می‌دهند.

برخی مقامات نظامی در هر قندوز اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی افغان در شهر قندوز با کمبود سلاح و امکانات روبرو هستند.

از سوی دیگر ولایت بغلان در همسایگی ولایت قندوز که مسیر امدادرسانی به نیروهای امنیتی افغانستان از سوی کابل است نیز تا حد زیادی تحت تصرف طالبان بوده و به همین دلیل امکان امدادرسانی و ارسال سلاح و مهمات برای نیروهای افغان با سختی روبرو شده است.

منابع نزدیک به طالبان مدعی هستند که شهر قندوز طی روزهای اینده به تصرف این گروه درخواهد آمد.

شهر شمالی قندوز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وجود منابع وسیع کشاورزی در شهر قندوز می‌تواند عامل بسزایی در علاقه طالبان به این شهر باشد.

همچنین هم‌مرزی این شهر با کشورهای آسیای‌میانه می‌تواند تا حدی گروه طالبان را از تنگنا در افغانستان برهاند.

به نظر می‌رسد طالبان افغانستان این بار بنا را بر عدم عقب‌نشینی از قندوز گذاشته‌اند با این حال نیروهای امنیتی افغانستان با همراهی نیروهای ناتو در حال مبارزه شدید با این گروه در شمال افغانستان هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار