اعلان جنگ اخوان المسلمین به روسیه در سوریه

اخوان المسلمین با انتشار بیانیه‌ای، فتوای جهاد با نظامیان روسی در سوریه را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رأی الیوم ، عمر مشوح، رئیس دفتر اطلاع رسانی اخوان المسلمین سوریه امروز اعلام کرد: جنبش اخوان المسلمین بر این باور است سوریه به اشغال روسیه درآمده  و مبارزه با اشغالگر وظیفه شرعی است .

اخوان المسلمین در بیانیه خود اعلام کرد : "جهاد برای دفع خطر دشمن وظیفه شرعی هر فردی است که می تواند اسلحه به دست گیرد. اخوان المسلمین همه امکانات خود را برای جهاد با روسیه به کار خواهد گرفت ."

پنجاه و پنج مبلّغ وهابی عربستان و چند کشور دیگر دیروز در بیانیه ای مشترک، طرفداران خود را به جنگیدن با روسیه در سوریه ترغیب کردند. یکی از مخالفان سوری مقیم قاهره، پایتخت مصر نیز با بیانیه اخوان المسلمین مخالفت کرد و افزود : بیانیه اخوان المسلمین باعث تشدید اختلافات مخالفان سوری خواهد شد زیرا بسیاری از مخالفان سوری از 2 سال پیش تاکنون با دولت روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه در تماس هستند. بیانیه اخوان المسلمین باعث طولانی تر شدن جنگ در سوریه و به تأخیر افتادن راه حل سیاسی خواهد شد .

این در حالیست که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در سازمان ملل متحد، سوریه را تهدید به اقدام نظامی کرده بود. وی با این حال از بیان اینکه آیا این جنگ از سوی ارتش سعودی آغاز خوهد شد که در باطلاق یمن گرفتار شده و یا عربستان برای این جنگ از مزدوران تروریستی داعش، جبهه النصره و یا ارتش آزاد کمک خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار