روایات مختلف از نحوه حمله به مقر خالد بحاح در عدن

مشخص نیست حمله به مقر نخست وزیر دولت مستعفی یمن با خودرو بمب گذاری شده و یا حمله موشکی انجام گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حمله به مقر کابینه مستعفی خالد بحاح نخست وزیر و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن، باعث کشته شدن شمار قابل توجهی از نیروهای ائتلاف امریکایی عربستانی شد.

در حالی که منابع نظامی یمن اعلام کرده اند حمله مذکور موشکی بوده است، روزنامه "عدن الغد" به نقل از یک منبع امنیتی در این شهر نوشت که عامل این حملات از خودروهای بمب گذاری شده استفاده کرده است و پس از آن با مسلسل و چند قبضه خمپاره به اهداف حمله شده است.

این منبع امنیتی گفت: افراد مسلح همراه یک زره پوش نظامی به دروازه اصلی نگهبانی محل مدیریت غیرنظامی امارات حمله کردند و زره پوش بمب گذاری شده مذکور پس از ورود به محوطه این مقر، منفجر شد.

منبع امنیتی مذکور افزود: عملیات مشابهی در محل استقرار فرماندهی نیروهای نظامی امارات انجام گرفت. همچنین افراد مسلح به دروازه اصلی هتل القصر (محل استقرار کابینه البحاح) حمله کرده و با نگهبانان آن درگیر شدند. همزمان دو خمپاره نیز به داخل محوطه هتل مذکور شلیک شد.
این منبع افزود: یک خودروی بمب گذاری شده توانست از دروازه اصلی وارد شده و در داخل هتل منفجر شود.

نایف البکری، وزیر ورزش و جوانان کابینه هادی و استاندار اسبق عدن در این باره گفت: افراد انتحاری با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده اقدام به این حملات کردند.

با وجود اینکه امارات آمار اولیه تلفات این حملات را 15 نیروی ائتلاف عربستان اعلام کرد، یک منبع امنیتی تصریح نمود شمار کشته های این سه حمله بیش از 18 نفر بوده است. امارات اعلام کرد که 4 نفر از کشته شدگان از نظامیان اماراتی بودند.

شاهدان اعلام کردند چند بالگرد از یکی از کشتی های جنگی ائتلاف در خلیج عدن برای انتقال زخمی های این حملات وارد عدن شدند.

با وجود اینکه خالد بحاح و اعضای کابینه مستعفی وی از این حملات جان سالم به در برده اند، اما شدت این انفجارها و شمار کشته ها، نشان دهنده میزان ضعف نیروهای ائتلاف عربستان در استان عدن است.

این در حالی است که عربستان سعودی و ائتلاف وابسته به آن درباره بازگشت خالد البحاح و عبد ربه منصور به این شهر جنجال رسانه ای بزرگی به پا کرده بودند.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار