سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

از تعویق انتخابات در شرق اوکراین استقبال می کنیم

«مارک تونر» گفت آمریکا از تعویق انتخابات از سوی جدایی طلبان شرق اوکراین استقبال می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم جدایی طلبان شرق اوکراین برای تعویق برگزاری انتخابات با استقبال دولت آمریکا همراه شد.

این موضع گیری وزارت امور خارجه آمریکا در شرایط آرامش گسترده در مناقشه اوکراین،‌ یکی از مثبت ترین موضع گیری های واشینگتن از 18 ماه اخیر است هرچند آمریکایی ها هنوز به پایان قطعی بحران اوکراین اشاره ای نکرده اند.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آغاز مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود گفت: « آمریکا از تصمیم جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در تعویق انتخابات غیرقانونی در شرق اوکراین استقبال می کند.»

این سخنگو در عین حال تاکید کرد مردم ساکن در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان حق دارند از طریق انتخاباتی که مطابق با معیارهای بین المللی،‌ قوانین اوکراین و تحت کنترل سازمان امنیت و همکاری اروپا باشد براساس آنچه در توافقات صلح مینسک پیش بینی شده است، نمایندگان محلی خود را انتخاب کنند.

توافقنامه های مینسک سال های 2014 و 2015 بین مسکو و کیف تحت نظارت برلین و پاریس امضا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از اینکه اوکراین روسیه و جدایی طلبان کار خروج سلاح های سنگین را از خط تماس در شرق اوکراین خارج کرده اند ،‌ابراز خرسندی کرد.

وی گفت :« تقویت آتش بس و خروج سلاح ها و جنگجویان اوکراین آنگونه که در توافقات مینسک پیش بینی شده است،‌ وجود دارد.» تونر در عین حال اعلام کرد :«کارهای بسیاری هنوز باید انجام شود.»

یک دیپلمات دیگر آمریکایی که خواست نامش فاش نشود همچنین فعلا چشم انداز سریع پایان مناقشه اوکراین را رد کرد.

جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین سه شنبه ازموکول کردن انتخابات محلی خود به سال 2016 استقبال کردند، امتیازی که کیف ،‌اروپایی ها و کرملین از آن استقبال کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار