مشهد؛

فعالیت بیش از 60 هزار خیر سلامت در کشور

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: با کمک 35 هزار میلیارد ریالی مجمع خیران سلامت در شش سال گذشته بیش از سه هزار و 200 مرکز درمانی، بیمارستان، درمانگاه و خانه بهداشت در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدرضا نیری در نخستین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور در مشهد با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 60 هزار خیر سلامت در کشور فعال هستند افزود: تشکل‌ های خیریه در کشور باید به صورت مناسبی ساماندهی شود تا بتوانیم از هدر رفتن نعمت‌ های موجود جلوگیری کنیم.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم که به دست‌ های نیازمندانی که به سمت ما دراز شده است پاسخ مناسبی بدهیم و خیران به خوبی این امر را مدنظر قرار داده‌ اند.


248 بیمارستان نیمه تمام در کشور
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای مردمی،هم در این همایش ساخت مراکز و پایگاههای بهداشتی را از اولویت های نخست این وزارتخانه اعلام کرد و از خیران خواست: پیش از آنکه در ساخت مراکز بیمارستانی مشارکت داشته باشند در حوزه بهداشت و ساخت طرحهای بهداشتی وارد شوند.

دکتر ایازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت مراکز درمانی بیشتر مورد توجه خیران است، تصریح کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین های دانشگاهی را برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی به خیران اختصاص دهد.

وی با اشاره به 248 بیمارستان نیمه تمام در کشور گفت: ساخت این طرحها با بودجه های وزارت بهداشت حدود 20 سال طول می کشد در حالی که در صورت حمایت خیران سلامت می توان این طرحها را برای خدمت به سلامت کشور سریعتر به اجرا رساند.

طرح تحول نظام سلامت در گرو تحقق منابع مالي دولت
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یک قدم اساسی در حوزه بهداشت و درمان کشور به شمار می رود گفت : با توجه به اعمال تحریم‌ها در دو سال گذشته بودجه‌های تصویب شده برای این طرح تحقق پیدا نکرده است.

حسینعلی شهریاری افزود : در قانون برنامه چهارم مصوب شد افراد زیر خط فقر به یک درصد کاهش پیدا کنند اما این امر هم اکنون تحقق پیدا نکرده است؛‌ همچنین بنا بود هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت به 30 درصد کاهش یابد که این رقم در اوایل دولت یازدهم حدود 52 درصد بود.
وی با تأکید بر اینکه هم اکنون بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در پرداختی‌های خود با مشکل مواجه هستند، گفت: این امر سبب می‌شود تا مردم به جای مراجعه به بیمارستان‌های دولتی به سمت استفاده از بخش خصوصی سوق داده شوند از طرفی نظارت جدی بر بخش خصوصی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه امسال گردش مالی حوزه سلامت کشور 80 هزار میلیارد تومان و در حوزه دارو 11 هزار میلیارد تومان است افزود: ما برای کاهش هزینه‌های درمان باید پیشگیری را بر درمان اولویت دهیم زیرا هزینه‌های بالای درمان و نسخه‌های 200 یا 300 میلیون تومانی در توان پرداخت دولت نیست .

بخش سلامت مشهد ۲۰۱۷؛ چشم به راه کمک خیرین این عرصه

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای رساندن مشهد به جایگاه پایتخت معنوی جهان در سال ۲۰۱۷، امیدواریم در بخش سلامت خیرین سلامت بتوانند مشکلات ما را در این عرصه حل کنند.

مقدوری گفت: در سال 2017 مشهد را به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی می شود و به همین دلیل نیازمند ایجاد برنامه های مختلف در عرصه خدمات بهداشتی هستیم.

وی اظهار داشت: ما در سه بخش تامین فضاهای درمانی، کمک به درمان رایگان بیماران و تشکیل NGO های سلامت، نیازمند کمک خیرین در استان می‌باشیم.

 معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی به تامین فضاهای درمانی در مشهد اشاره کرد و اذعان داشت: تامین فضاهای درمانی به صورت   رایگان برای بیماران، حاصل تلاش خیرین سلامتی است که هزینه‌های بسیاری در بخش سلامت و درمان در استان خراسان رضوی کرده اند.

مقدوری به سرمایه گذاری بیش از ۲۵ میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه سلامت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: سالانه بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه در بخش سلامت در استان خراسان رضوی به کمک خیرین جمع آوری می‌شود .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.