یاسوج ؛

امحاء 403کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

بیش از 403 کیلوگرم انواع مواد مخدرغیر دارویی با حضور جمعی از مسوولان اجرایی، قضایی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و بمناسبت هفته ناجا در یاسوج امحاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج، فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد برخی از این مواد مخدر امحا شده را شامل حشیش، گراس، سوخته، شیره تریاک، تفاله، شیشه، بذر خشخاش و هروئین ناخالص اعلام کرد.

سردار غلام عباس غلامزاده مقدار ماده مخدر حشیش امحاء شده را حدود 276 کیلوگرم، گراس(ماری جوانا) را حدود 113 کیلوگرم، تفاله تریاک بیش از چهار کیلو گرم، شیشه 733 گرم و هروئین ناخالص را نیز حدود یک کیلوگرم اعلام کرد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از امحاء حدود 397 بطری شربت متادون، 19 لیتر مواد پیش ساخته شیشه و 28 هزار عدد انواع قرص روان گردان خبر داد.

سردار غلام زاده همچنین یکی از اولویت های مهم نیروی انتظامی این استان را مبارزه بی امان و قاطع با حمل، توزیع و فروش مواد مخدر و پاکسازی نقاط الوده استان در این راستا اعلام کرد.

وی تاکید کرد: رویکرد اساسی نیروی انتظامی در این راستا نیز مبارزه قاطع با باندهای قاچاق مواد مخدر، ساماندهی معتادان ، شناسایی و دستگیری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد افیونی و قرص های روان گردان است.

سردار غلام زاده همچنین از شناسایی و متلاشی شدن 38 باند قاچاقچی مواد مخدر در این استان در سال جاری خبر داد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان کشفیات انواع مواد مخدر امسال نیز دو تن و 225 کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 13 درصد افزایش داشته است.

وی از توقیف 120 خودرو و دستگیری بیش از یک هزار نفر در راستای مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: تنها در یک عملیات و در تاریخ هفتم مهر امسال نیز بیش از 600 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه از این میزان مواد مخدر 580 کیلوگرم از نوع تریاک و 20 کیلوگرم آن حشیش بود، گفت: این مواد افیونی در محورهای مواصلاتی لنده، بویراحمد و بهمئی کشف و ضبط شد.

سردار غلام زاده با بیان اینکه سالانه افزون بر هشت هزار تن مواد مخدر در کشور افغانسان تولید می شود، گفت: جمهوری اسلامی نیز با توجه به نزدیکی با مرز کشور افغانستان همواره یکی از کشورهای در معرض تهدید این پدیده شوم است.

وی از کشف بیش از 300 تن انواع مواد مخدر در کشور طی سال جاری خبر داد.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.