کم‌توجهی به کتاب‌های دفاع مقدس زیاد است

نویسندگان مشکلات مشترک دارند اما در حوزه دفاع مقدس به نظر می‌رسد به دلیل کم‌توجهی به آثار این حوزه نگرانی نویسندگان برای ماندن و قلم زدن بیشتر است.

راضیه تجار نویسنده حوزه دفاع مقدس در خصوص مشکلات این حوزه به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نویسندگان مشکلات مشترک دارند اما افراد کمی هستند که در زمینه دفاع مقدس قلم می‌زنند و اگر همین تعداد اندک هم قلم را زمین بگذارند اوضاع بدی می‌شود. یک نویسنده برای کارش از جان مایه می‌گذارد اما وقتی کتاب‌ها توزیع خوب ندارند چه کاری از دست ما برمی‌آید، در کل کم توجهی به کتاب‌های دفاع مقدس زیاد است.

وی گفت: خواسته هر نویسنده این است که اثرش خوانده شود اما استقبال مردم  خیلی کم است البته به گردن مردم هم نباید انداخت باید راهکارهایی برای مطالعه بیشتر به مردم ارائه داد یا سوبسید جداگانه برای کتاب در نظر بگیرند، ناشران و  نویسنده‌ها درد دل‌هایی دارند که باید شنیده شود.

تجار گفت: وقتی جنگی به آن غلظت اتفاق افتاده پس باید یک کمکی به ناشران و نویسنده برای بیشتر کار کردن بشود. یا حتی یک انجمن برای نویسندگان دفاع مقدس ایجاد شود تا نویسنده‌ها و دست‌اندرکاران بتوانند با هم صحبتی داشته باشند و مشکلات را حل کنند، مشکلات فقط مالی نیست و باید به آن رسیدگی شود.

وی خاطر نشان کرد: گاهی نویسنده‌هایی هستند که توانایی قلم بالایی ندارند اما بعضی از ناشران کارهایی رو سفارش می‌دهند که کار را جلو ببرند درسته که کار تولید کردن خوبه اما نه با هر کیفیتی که به این حوزه ضربه بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار