در دیدار با رئیس مجلس کرواسی صورت گرفت

استاندار فارس: رایزنی به منظور گسترش زمینه‌های همکاری میان فارس و کرواسی

استاندار فارس گفت: صادرات محصولات کشاورزی، خشکبار و گردشگری از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری میان استان فارس و کرواسی خواهدبود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمدعلی افشانی در حاشیه دیدار با رئیس مجلس کرواسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: زمینه‌های همکاری میان این استان و کشور کرواسی مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به ظرفیت‌های موجود، صادرات محصولات کشاورزی و خشکبار و گردشگری از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری میان دو طرف خواهد بود.

هیأت اقتصادی ویژه‌ای رئیس مجلس کرواسی را همراهی می‌کنند که ظرفیت‌های مختلف استان فارس در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برای آنان تشریح شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اظهار علاقه هیأت اقتصادی کرواسی، تبادل گردشگری میان استان فارس و این کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس کرواسی در این گفتگو با بیان این که روابط جمهوری اسلامی ایران و کرواسی از نظر سیاسی بسیار عمیق و عالی است، اظهار داشت: امکانات و ظرفیت‌های بالای استان فارس امکان همکاری کرواسی و شیراز را ایجاد می‌کند.

یوسیپ لکو با اشاره به این که در این دیدار یقین پیدا کردیم استان فارس و شهر شیراز از قابلیت بالای گردشگری تاریخی، دینی و فرهنگی برخوردار است، ادامه داد: امیدوارم همکاران اقتصادی من، ایده‌های فراوانی از این شهر و استان گرفته باشند.

وی با تاکید بر این که از پیشرفت استان فارس و شهر شیراز و همچنین بناهای تاریخی موجود در آن تحت تاثیر قرار گرفتم، گفت: این دیدار پل جدیدی برای توسعه همکاری‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی فراهم خواهد کرد.

در ادامه این دیدار هیأت‌های اقتصادی استان فارس و کرواسی، مذاکرات خود را در زمینه راه های گسترش همکاری‌ها آغاز کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار