تبریز؛

انتقاد رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه از برداشت بی رویه منابع آبی کشور

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه از برداشت بی رویه منابع آبی کشور انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکترکلانتری در جلسه مشترک ستاد احیای دریاچه ارومیه و قضات آذربایجان شرقی با اعلام اینکه برداشت بی رویه از منابع آبی خیانت به کشور است افزود : در حال حاضر برداشت بی رویه از منابع آبی به حدی است که این برداشتها در برخی مناطق 130 درصد بیشتر از ظرفیت هاست .

وی با اذعان به اشتباهات مدیریت منابع آبی در 35 سال گذشته در کشور ابراز امیدواری کرد : با مدیریت صحیح دریاچه ارومیه دوباره احیاء شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان انتظامی و قضایی آذربایجان شرقی و غربی نیز باید از قوانین موجود برای اصلاح روند و برخورد با چاه های غیر مجاز اقدام کنند.

کلانتری یادآور شد: با اقدامات بهینه می توان در سال 1402 دریاچه را به سطح اکولوژیک رساند و و از فجایع بزرگ جلوگیری کرد.

مظفری ، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه باتاکید بر برخورد قاطع با متخلفان برداشت غیر مجاز ازمنابع آبی دراستان گفت:‌ البته در این باره باید علل ایجاد بحرانهای کم آبی بررسی شود چرا که تصمیمات نادرست مسئولان امر دراین میان بی تاثیر نبوده است.

 استاندار آذربایجان شرقی نیزدراین جلسه گفت: صحبتهایی که با مردم شده تلاش کرده ایم تا از طریق فرهنگ سازی و مشوقها کشاورزان را به اصلاح روش خود متقاعد کنیم .

جبارزاده به وجود چاههای غیر مجاز در اطراف دریاچه ارومیه نیز اذعان کرد.

وی بیان کرد: 80 هزار چاه در حوزه دریاچه ارومیه وجود دارد که 40 هزار چاه غیر مجاز است و بدون هماهنگی و همراهی مسئولان قضایی و انتظامی برخورد با این تخلفات امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
بدانیم دریاچه ارومیه رابگذاریم به حالت اولیه خودش راهگشااست پول رابرای اشتغال ساکنین استان هزینه کنیم