لاریجانی:

موضع‌گیری رهبری در حادثه منا به دشمن نشان داد که ما تا آخر ایستاده‌ایم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از موضع‌گیری رهبر انقلاب در حادثه منا احساس افتخار کردم که این مملکت یک پدر دارد.

موضع‌گیری رهبری در حادثه منا به دشمن نشان داد که ما تا آخر ایستاده‌ایمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی سرداران و 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهادت امری است که در زندگی یک مرد مسلمان واقعی یک رکن است، به همین دلیل پیامبر اسلام(ص) فرمودند که اگر مسلمانی اهل مجاهدت نباشد و در قلبش حداقل عشق به جهاد نداشته باشد، از این دنیا برود مثل منافق از دنیا رفته است، چرا برای اینکه غفلت از یک رکن دراسلام کرده است.

وی افزود: به همین دلیل عزت و سرفرازی یک مؤمن در گروی این است که اهل مجاهدت و عزت باشد، و سرفرازی یک جامعه هم در گروی این است که  جهاد در آن جامعه رونق داشته باشد، خانواده که شهدا عزتمند باشند نه اینکه بگوییم در تاریخی جنگ کرده‌ایم، عده‌ای شهید شدند و بارگاهی برای آنها درست می‌کنیم بعنوان سربازان آن جنگ، و اکنون زمان زندگی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: جامعه‌ای که چنین فکری کند دچار غفلت شده، عزت یک مؤمن و جامعه در گرو این است که اهل مجاهدت باشد، پیامبراسلام(ص) فرمودند که اگر جامعه‌ای اهل مجاهدت نباشد و لباس مجاهدت را از تن در بیاورد، لباس خالی به تن او می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به  تفاوت ایران و سایر کشورها تأکید کرد: درست است که کشور بزرگ و غنی هستیم اما ایران در مقابل خیل عظیم دشمنان که در منطقه آتش افروزی می‌کنند با عزت و امنیت زندگی می‌کنیم، آنها دچار مشکل هستند و اگر کشوری به آنها تجاوز کند، فوری به کاخ سفید تلفن می‌زنند که از کاخ سفید کمک بخواهند وگرنه نمی‌توانند بمانند.

وی افزود: اما در کشور ما یک بخشدار وقتی پشت میکروفن می‌رود با صلابت، سیاست‌های آمریکا را نقد می‌کند، چون استقلال برای این کشور بوجود آمده، انقلاب اسلامی به این کشور استقلال سیاسی و روحیه داده است، لذا این بخشدار به پشتوانه روحیه استقلال، پایداری و اتکا به جهاد می‌تواند اینگونه حرف زند.

لاریجانی با بیان اینکه مسئله شهادت و جهاد یک مسئله اصلی برای حیات طیبه اسلامی بوده و یک امر فرعی نیست، ادامه داد: اگر زمانی جنگ نباشد ملت باید آماده باشند، یک مسلمان واقعی کسی است که همیشه آماده جهاد باشد، یک جامعه وقتی جامعه اسلامی است که روحیه حماسی اسلامی داشته باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استقلال ما مرهون خون شهداست و کار آنان کار بزرگی بود، ما باید راه شهدا را در این نکته ببینیم که امام علی(ع) فرمودند: مهمترین چیزی که انسان برای رستگاری خودش باید از خدا بخواهد سعادت و شهادت است.

وی ادامه داد: اما آیا می‌شود ما سعادتمند باشیم بدون شهادت‌طلبی، درست است که وضع اقتصادی یک کشور و فرد بهتر شود اما اگر اهل مجاهدت نباشد پیامبر فرمودند همچون منافقان از دنیا خواهد رفت لذا جامعه‌ای زمانی سعادتمند است که اهل مجاهدت و شهادت بوده و آن وقت است که می‌تواند سرفراز باشد.

وی ادامه داد: سوال دیگر این است که آیا یک جامعه می‌تواند سعادتمند باشد فقط بخاطر اینکه شهادت‌طلب یا اهل جهاد است، این شرط لازم برای سعادت است اما شرط کافی نیست، یک جامعه می‌تواند اهل شهادت و مجاهدت باشد اما سایر ارکان را نداشته باشد سعادت هم ندارد.

لاریجانی تأکید کرد: یک مسلمان واقعی نسبت به سرنوشت جامعه خودش حساس و نگران باید باشد، نسبت به امت اسلامی هم همینطور؛ ما نمی‌توانیم بگوییم که اگر در عراق مردم را تروریست‌ها کشتند به ما ربطی ندارد و در جغرافیای ما نیست، این غیرت دینی و اسلامی نیست و ما نمی‌توانیم بگوییم که اگر جنگ شد ما ارتش و سپاه داریم به مردم چه ربطی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) فرمودند همه ما باید بسیجی باشیم این به آن معناست که همه ما باید آماده باشیم و اگر تعرضی به گوشه‌ای از کشور شد همه مسئولیم، لذا اگر اینطور شد عزتمندیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به حادثه منا تأکید کرد: من وقتی در حادثه منا موضع‌گیری رهبر انقلاب را دیدم احساس افتخار کردم که این ملت یک پدر دارد که اگر به 500 نفر از ملت ما تعرض شد او صحبتی می‌کند و از سر سرفرازی به دشمن می‌گوید ما تا آخر ایستاده‌ایم و تصور نکنید شما با تعرض به ابنیا این جامعه ما بی‌خیالیم.

لاریجانی ادامه داد: صحبت‌های رهبر انقلاب بسیار عزتمندانه بود و باعث شرف امت ایران شد، ما باید خدا را شکر کنیم که چنین رهبر بزرگواری داریم که همه محاسبات را می‌کند تا ملت ایران بداند یک تکیه‌گاه قوی دارد، ملت ایران بدانند که ما نسبت به تک تک آنها احساس مسئولیت می‌کنیم، این نمونه یک انسان واقعی است.

این نماینده مجلس نهم در ادامه گفت: مسلمان واقعی نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان در داخل  و خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کند پس باید برای این برنامه داشت و آماده بود، برنامه یک مؤمن این است که باید آماده باشد چرا که اگر در سرنوشت یک کشور کجی بوجود آمد بتواند کمک کند.

لاریجانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر رکنی از جامعه سالم است؛ جامعه اسلامی فقط فردی نیست که انسان به خود بپردازد. این برای جامعه فردی است در جامعه غربی افراد فقط به قابلیت و لذت خود توجه می‌کنند اما جامعه اسلامی اینطور نیست و ما مسئولیت مشترک داریم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه فقر برای کشور یک بلا است ،تصریح کرد: ابوذر فرموده که اگر فقر وارد یک کشور شود از جایی دیگر ایمان خارج می‌شود، اگر در جامعه‌ای افراد تحصیل کنند و پس از پایان دوره تحصیلاتشان شغلی نداشته باشند و بیکار باشند، خوب نیست و این وظیفه یک دولت اسلامی است که برای آنان شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است بر روی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند از این منظر است. ایشان امسال هم تاکید کردند اگر کسی در تولید و سرمایه‌گذاری ورود کند، در میدان جهاد وارد شده است، اما این صحبت رهبری هنوز تحقق نیافته است.

 اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است روی رونق تولید و اقتصاد کشور تاکید می‌کنند برای همین است که جامعه توسعه یابد. صحبت رهبر معظم انقلاب هنوز تحقق پیدا نکرده است، یکی از نشانه‌های سعادت کشور این است که رونق در تولید به وجود آید و شرایط شغل برای جوانان فراهم شود، یکی از مشکل‌ترین آسیب‌هایی که این روزها با آن مواجهیم، بخش اقتصادی جامعه است.

لاریجانی تاکید کرد: مدت‌هاست در کشور رکود وجود دارد و آسیب کشور ما این است، ما یک کشور فقیر نیستیم، معادن، نفت و گاز داریم، از نظر نیروی انسانی هم فقیر نیستیم و بیشترین نیروی متخصص را داریم، افراد باهوش، تحصیل‌کرده در کشور ما زیاد است، ضعف ما در این بخش بسیار چشمگیر است، حیف است که نیروی انسانی قابل و منابع داریم، علاج توسعه اقتصادی کشور در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری در کشور باید فراهم شود و رونق در تولید به وجود آید، تا زمانی که رونق اقتصادی ایجاد شود شغل به وجود نمی‌آید، هر کجا می‌رویم عزیزانی می‌گویند که فرزندانمان شغل ندارد، آنان تصور می‌کنند ادارات ما باید شغل ایجاد کنند، کار کردن در ادارات شغل درستی نیست. ادارات فقط بودجه کشور را می‌بلعند، هرچه نفت و گاز بفروشیم باید خرج ادارات کنیم، ادارات باید کوچک شوند، باید کارخانجات کشور توسعه یابند، کشاورزی و دامداری باید فعال شوند و همه مردم باید بدانند که نقص بزرگ ما در همین جاست، در اکثر دولت‌ها هم همین مشکل وجود داشت، مشکل این است که می‌گویند برای حل مشکل نفت را بفروشیم و پول آن را توزیع کنیم، با این روش مشکلات اقتصادی کشور ما حل نمی‌شود، بلکه تنها تورم ایجاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منطقه ما امروز در شرایط آشفته‌ای قرار دارد، اکثر کشورهای منطقه دچار آشفتگی هستند، تصور نمی‌کنم بعد از جنگ جهانی دوم چنین آشفتگی در منطقه داشته باشیم، همه کشورها در منطقه درگیرند، مخصوصا بعد از جریان تفکر منحط وهابیت که در منطقه رشد داده شد، گروه‌های افراطی بی‌منطق در منطقه به وجود آمدند که همه را کافر می‌دانند، دست به سلاح بردند و افراد کمی هم نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جریان زندگی را بر مردم منطقه تنگ کرده است و از وقتی که جریان‌های تروریستی در منطقه به وجود آمده‌اند و کشورهای غربی از آنان حمایت می‌کنند و به آنان سلاح می‌دهند، منطقه دچار آشفتگی است، بنابراین سوال اینجاست که آیا ما در برابر این مسائل مسئولیتی نداریم؟ درست است مسئولیت اول ما کشور ما است اما اگر این تروریست ها را سر جای خود ننشانیم، امنیت کشورمان هم به خطر می‌افتد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم تروریست‌ها به جان مردم عراق و سوریه افتاده‌اند اما ما راحت باشیم. این مسئولیت‌شناسی است؟ ملت ایران نسبت به سرنوشت جامعه و منطقه مسئولیت دارد. این یک وظیفه اسلامی و انسانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم ارواح شهدا از حرکت دولت و ملت راضی باشند باید آراستگی معنوی خود را حفظ کنیم و به دنبال حل مشکلات خود و دیگران باشیم. همچنین برای نجات کشور و مسلمانان یک حرکت جهادی اقتصادی را پیگیری کنیم لذا این وظیفه دولت، مجلس و قوه قضائیه و همه دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
درود بر رهبر شجاع و باهوش ما
خدا حفظشون کنه برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
درود بر شما راست گفتید این ملت پدر شجاع و انقلابی دارد.
اگر ایشان موضع شجاعانه نمی گرفتند ما تا حالا شاید یک پیکر مطهر
هم نتوانسته بودیم به میهن بر گردانیم و جان باختگان ما در ذلت و غربت
با لودر های سعودی مظلومانه تر دفن شده بودند.
بعد از موضع گیری رهبری مردم احساس عزت و بزرگی کردند.شاید
مسئولان به دلیل مشغله تو مردم نباشند و زیاد حس نکنند ولی خدا
می داند که مردم چه قدر خوشحال شدند و اعتماد به نفس پیدا کردند
و رهبر عزیز را عزیز تر داشتند که این فضا با پشتیبانی فرماندهان غیور
و با شرف ارتش و سپاه از معظم له دو چندان شده است.
درود بر شجاعت و نجابت و صلابت رهبر عزیز و نیروها ی غیور و دلاور
مسلح ایران اسلامی . به یاری خدا و پشتیبانی ملت شما عزیز وبا
افتخار باقی خواهی ماند . انشا الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
ولایت فقیه یک نعمت است
آخرین اخبار