محسنی بندپی: استراتژی سازمان بهزیستی دست نوازشی بر سر کودکان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نگاه تخصصی به مهدهای کودک نخستین استراتژی سازمان بهزیستی در زمینه کودکان بوده و ما امیدواریم مشکلات کودکان و آموزش آن‌ها از این طریق برطرف گردد.

محسنی بندپی: استراتژی سازمان بهزیستی دست نوازشی بر سر کودکانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر محسنی بندپی در نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: دوران کودکی بسیار اهمیت دارد زیرا رشد هوشی و خلاقیت در همین دوران بوده و اهمیت این دوران اقدامات در بزرگسالی را آسان‌تر می‌کند.

وی در ادامه افزود: می‌خواهیم از عزیزانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، تقدیر کنیم اما این اقدام باید پیوستگی داشته و در این مسیر چند استراتژی باید در نظر گرفته شود.

محسنی بندپی گفت: در زمینه رشد همه جانبه کودک، یکی از نهادهای بسیار مهم خانواده است که به عنوان تأمین کننده نیاز جسمی و روحی کودک نقش اساسی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش بعدی مربوط به موسسات و نهادهای آموزشی از جمله مهدکودک‌ها است و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند وضعیت امروز جامعه به ظرفیت خانواده و وضعیت فردا به کیفیت بخشی مؤسسات مرتبط با کودک بستگی دارد.

محسنی‌بندپی گفت: چندی پیش با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه امضا کردیم که طی آن فرصت استفاده از کتاب و کتابخانه‌های غنی در اختیار مهدهای کودک قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: همچنین در توافق با آموزش و پرورش و نهادهای تشخیص کودکان استثنایی قرار است قبل از پیشرفت حالات کودکان استثنایی به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که تنها 11 درصد از کودکان کشور از خدمات مهدهای کودک بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع باید فراگیر شود و نگاه‌مان به مهدهای کودک تخصصی و علمی باشد چرا که در هویت فرهنگی، مهارت آموزی و رشد استعدادهای کودک نقش بسزایی دارد.

محسنی بندپی در پایان گفت: امروز محور توسعه پایدار، انسان توسعه یافته است که علاوه بر سلامت جسمی، دارای اخلاق نیکو، مهارت و قدرت اجتماع‌پذیری بالایی است لذا ما باید به دوران کودکی اهمیت دهیم و شرایط رشد و تکامل همه جانبه کودکان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار