در نشست تخصصی "از ریاض تا تل‌آویو" رویکردها و راهبردها مطرح شد

هانی‌زاده: عربستان روزانه 500 هزار بشکه نفت مجانی به اسرائیل می‌دهد

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: عربستان از طریق شرکت نفت آرامکو روزانه 500 هزار بشکه نفت در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

عربستان روزانه 500 هزار بشکه نفت مجانی به اسرائیل می‌دهد/ جلسات بندر بن‌سلطان با مقامات موسادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل غرب آسیا در نشست تخصصی "از ریاض تا تل‌آویو" رویکردها و راهبردها که در سالن جلسات مرکز معاونت بسیج بین‌الملل برگزار شد، اظهار داشت: عربستان یک بازیگر خرابکار در منطقه غرب آسیا است.


وی با اشاره به اینکه یکی از کشورهایی که لفظ سیستم و نظام بر آن منطبق نیست، عربستان بوده، عنوان داشت: شاکله رژیم سعودی مبتنی بر وهابیت است.


تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به سرسلسله‌های رژیم سعودی و تلاش آنها برای مقابله با ایران گفت: سعودی‌ها به دنبال ایجاد یک جبهه عبری_ عربی ضد ایران هستند.


وی با اشاره به کمک‌های 180 میلیارد دلاری عربستان به عراق در دوران جنگ تحمیلی و ارتباطات ریاض_ تل‌آویو در دوره کنونی گفت: از سال 2011 تاکنون 8 جلسه بین بندر بن سلطان و مقامات موساد انجام شده، که به منظور دامن زدن به بحران سوریه است.


هانی‌ زاده افزود: عربستان سعودی از طریق شرکت نفت آرامکو 500 هزار بشکه نفت روزانه  در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد که البته هزینه آن را دریافت نمی‌کند.


کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: به زودی شاهد افتتاح سفارت اسرائیل در منامه بحرین با وساطت عربستان سعودی خواهیم بود که اخراج کاردار ایران از بحرین مقدمه بازگشایی سفارت اسرائیل است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال دارد جمهوریخواهان در انتخابات آینده به پیروزی برسند و برخی چالش‌ها در منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، موساد ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار