در حاشیه اجلاس اکسکام؛

رحمانی فضلی با کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل دیدار کرد

وزیر کشور در حاشیه دومین روز نشست اکسکام با آنتونیو گوترس کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل دیدار کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه دومین روز از شصت و ششمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام ) پیش از ظهر امروز چهارشنبه با آنتونیو گوترس کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل دیدار و پیرامون مباحث مورد نظر به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.

وزیر کشور که به منظور حضور در شصت و ششمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) در ژنو به سر می‌برد، روز گذشته نیز با عبدالقادر بلوچ وزیر امور ولایات و امور مرزی پاکستان و عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان درمورد همکاری‌های فی مابین و مسایل مهاجران بحث و تبادل‌نظر کرد.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این اجلاس با خانم موندلان معاون وزیر خارجه و هماهنگی موزامبیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در شصت و ششمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام ) وارد ژنو شد. نشست اکسکام با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای عضو، سازمانهای مردم نهاد و اهداکنندگان بین‌المللی از روز گذشته (13 مهرماه) در ژنو آغاز شده و تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.

دین پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل گفت: با ابتکار و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و موافقت سایر اعضا، اجلاس امسال اکسکام به موضوع پناهندگان افغانستانی اختصاص یافته است و قرار است در این نشست مسایل و معضلات پناهندگان افغانستانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: هیات عالی‌رتبه کشورمان در این اجلاس بر ضرورت بازگشت داوطلبانه و پایدار توام با حفظ کرامت و عزت پناهجویان افغانستان به کشور خود تاکید دارد.

اجلاس سالانه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان موسوم به «اکسکام» همه ساله در نیمه اول مهر ماه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار می‌شود و مسایل مربوط به پناهندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار