سردار مومنی: جرایم اتباع بیگانه در کمترین زمان کنترل می‎شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کنترل جرایم اتباع بیگانه و کشف جرایم آن‌ها در کمترین زمان ممکن خبر داد.

کنترل جرایم اتباع بیگانه در کمترین زمان / اعلام آمادگی و انتقال تجربیات نیروی انتظامی در خصوص جرایم سازمان یافته و سایبری با سایر کشورهابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه ششمین نشست ناجا با نمایندگان بین المللی و سُفرا و کاردانان مستقر در تهران در خصوص اهداف این نشست اظهار کرد: این نشست در ششمین سال خود با هدف تبادل تجربیات و دانش پلیس و هماهنگی برای کشف و مبارزه با جرایم فراملی و بین المللی از جمله مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، پولشویی و... برگزار شد.

وی در ادامه با بیان این که نیروی انتظامی آمادگی خود را برای انتقال تجربیات در خصوص جرایم سازمان‌یافته و جرایم سایبری و مبارزه با مواد مخدر به سایر کشورها اعلام می‌کند، افزود: همچنین کشور ایران آماده انتقال دیدگاه کشورهای حاضر شده در این نشست جهت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بوده و در ضمن از سوی معاونت وزارت خارجه آمادگی در زمینه استرداد مجرمین و موضوعات مرتبط با جرایم سازمان یافته و بین‌المللی اعلام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اعلام آمادگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم برگزاری حج در سال‌های آتی، گفت: نیروی انتظامی در سه حوزه ورود حجاج مجروح، تشییع پیکر قربانیان و برگزاری مراسم حج در سال‌های آتی ورود پیدا کرده و همچنین در بحث آزمایشات ژنتیکی و شناسایی اجساد قربانیان حادثه منا، پلیس تشخیص هویت آگاهی ناجا با تمام توان وارد شد.

وی در ادامه افزود: پلیس تشخیص هویت نسبت به شناسایی پیکرهای قربانیان منا، تا زمانی که آخرین زائر شناسایی شود، این مأموریت را توسط آزمایشات DNA و تشخیص هویت ادامه می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: موضوع شناسایی ابعاد حادثه منا از سوی وزارت خارجه در حال پیگیری است و ایران از طریق اینترپل نظرات خود را در خصوص شناسایی ابعاد این فاجعه اعلام کرده است.

سردار مؤمنی در خصوص فراوانی اتباع بیگانه در ایران تصریح کرد: در مجموع با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس نیروی انتظامی در خصوص فراوانی اتباع بیگانه در ایران باید گفت تبادل مجرمین و جرایم آن‌ها در کمترین زمان ممکن کشف می‌شود و در حقیقت برای اتباع خارجی در ایران کنترل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
باید با برنامه ریزی "افاغنه را به سمت کشورشان راهنمایی کرد افاغنه باید به کشورشان بازگردند
Spain
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
اتباع بیگانه را که عامل وقوع جرم هستند بیرون کنید به مردم کشور خودتان برسید
آخرین اخبار