جنایت آل‌سعود در منا عمدی بود

‌مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بی‌شک جنایات آل سعود در منا عمدی بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام موسی مستقیمیان در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا گفت: مظلومیت حجاج در واقعه منا چنان بر انسان چیره می‌شود که گویی انسان می‌خواهد قالب تهی کند.

وی افزود: اگر حق این است که به میهمان احترام شود و این احترام در همه جهان پذیرفته است، آیا اینچنین جفا در حق حجاج رسم مهمان‌نوازی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه رمی جمرات از داخل خودرو و ایجاد یک فضای شایسته نیست، تصریح کرد: اندک آشنایی با فضای منا کافی بود تا چنین اقداماتی در این گونه مراسم انجام نشود و چگونه انسان به عمدی بودن و بی‌مدیریتی کارگزاران آل سعود حکم نکند.

وی افزود: بستن راه حجاج و بوجود آمدن آن فاجعه برای بی‌کفایتی آل‌سعود کافی است.

مستقیمیان با بیان اینکه حجاج به یاد ابراهیم(ع) قربانی می‌کنند، اظهار کرد: لباس احرام لباس طاعت و بندگی خدا‌ست و هرکس مُحرم شود و جان بدهد، حجش تمام است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین صحنه‌های حج صحنه رمی جمرات است، تصریح کرد: پرت کردن سنگ‌های بند انگشتی بزرگترین درس برای مسلمانان است که همین سنگ‌های کوچک در پایان مراسم به توده بزرگی از سنگ بدل می‌شود و اگر مسلمانان متحد شوند می‌توانند حماسه بیافرینند و دشمنان آنها جرأت بی‌حرمتی با آنها را نداشته باشد.

مستقیمیان ادامه داد: اگر کشورهای غربی با کشورهای اسلامی عداوت نداشته باشند، لحظات مراسم باشکوه حج باید به صورت زنده پخش شود، اما آنها منتظرند جرثقیلی بیفتد و بگویند امسال مناسک حج مسلمانان کشته داده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بی‌شک جنایات آل سعود در منا عمدی بوده است، خطاب به کارگزاران آل‌سعود گفت: شما که دوربین‌هایتان در همه جای منا و فضای مکه هست، ای خائن‌الحرمین چطور وقتی هزاران نفر از بی‌آبی و فشار جمعیت به مدت 4 ساعت در حال مرگ بودند متوجه نشدید، ولی تجمع دو نفر را جلوگیری می‌کنید و اگر فردی مرگ بر آمریکا بگوید او را بازخواست می‌کنید.

‌مستقیمیان عنوان کرد: وقتی در عصر اطلاعات آل سعود تعداد کشته‌های هزاران نفری را 700 نفر اعلام می‌کنند چطور این افراد احادیث غدیر و حقیقت دین را از شیعیان پنهان نمی‌کنند؟

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: منا ، آل سعو ، دفتر نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
عربستان،یعنی،خائن،ال،سعد،کثافت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
امروز شنیدم ی حاجی میگفت تو عربستان ی مرد میگفته وقتی داشته بی هوش میشده و دست زنشتو دستش بوده دوتا اشغال عربستانی زنشو به زور ازش جدا کردن و بردن هنوزم پیدا نشده واقعا ادم اتیش میگیره
آخرین اخبار