آندوسونوگرافی در پیش‌بینی نحوه درمان مؤثر است

علاوه‌بر پیش‌بینی نحوه‌ی درمان، آموزش اصولی نحوه‌ انجام آندوسونوگرافی، شناخت سونوگرافیک ارگان‌های بدن از اهداف دیگر برگزاری این کارگاه است.

به  گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر حمید اسدزاده در مراسم افتتاحیه‌ این کارگاه در بیمارستان رضوی مشهد گفت: هزینه‌های وارد کردن این دستگاه بسیار زیاد است و  در حال حاضر، 30 دستگاه آندوسونوگرافی در ایران وجود دارد که حدود 40 پزشک متخصص با این دستگاه‌ها کار می‌کنند.

دکتر اسدزاده با بیان اینکه روش آندوسونوگرافی در نحوه‌ی درمان آینده‌نگری پزشک بسیار مؤثر است، اظهار کرد: تفکر برگزاری چنین نشست علمی در اتاق فکر مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران طراحی شد و بستر اجرایی آن در فضای بیمارستان فوق تخصصی رضوی فراهم شد.

وی افزود: در این کارگاه بین‌المللی علاوه‌بر ارائه مباحث تئوریک، مباحث عملی به صورت تخصصی و به شکل علمی بر روی مولاژها و نمونه‌های غیر انسانی ارائه می‌شود.

دکتر اسدزاده خبر داد: در این کنگره 10 نفر از اساتید بین‌المللی شامل سه متخصص از آمریکا، 5 نفر از کشورهای اروپایی و همچنین یک نفر از کشور لبنان و یک نفر از هند که صاحب نظر، دارای مدارک معتبر بین‌المللی و نیز جوایز هستند، حضور دارند.

وی در پایان در خصوص هزینه‌های احتمالی این روش تشخیصی اظهار کرد: تعرفه‌ی وزارت‌خانه برای انجام آندوسونوگرافی 50 درصد بیشتر از هزینه‌های آندوسکوپی است و در برخی موارد مشمول بیمه است ،اما متأسفانه مراکز درمانی دولتی شرق کشور از وجود دستگاه‌های پیشرفته‌ی آندوسونوگرافی بی‌بهره‌اند و بیمارستان رضوی در این میان فرصتی مناسب را برای درمان بیماران در این ناحیه و هم‌چنین در راستای درمان بیماران غیرایرانی در حوزه‌ی گردشگری سلامت ایفا می‌کند.


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار