ناجا تنها مرجع تامین کننده امنیت در کشورنیست

-معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی بر لزوم بهره گیری از رویکرد پیشگیرانه در تولید و توسعه امنیت تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی تنها مرجع تامین کننده امنیت در کشور نیست.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان از پایگاه خبری پلیس، سردار محمود تشکری در چهارمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام نیروی انتظامی با اشاره به اینکه رویکردهای مقابله ای کم بازده و پر هزینه است، افزود: نباید نیروی انتظامی را تنها مرجع تامین کننده امنیت بدانیم و مشارکت مردمی سازمان های دولتی و غیر دولتی در تامین امنیت یک الزام است.

وی تاکید کرد: باید به سمت ایجاد بسترهای تولید امنیت حرکت کنیم، دستگاه های قانون گذار،سازمان هایی چون وزارت آموزش و پرورش و رسانه ها در تولید امنیت ایفای نقش کنند.

سردار تشکری ادامه داد: هرچه در بخش پیشگیری تلاش و سرمایه گذاری کنیم، در ارتقا امنیت و رسیدن به احساس امنیت، هزینه های کمتری می پردازیم، در نیروی انتظامی به منظور مشارکت دهی مردم در امور، بخشی از مسئولیت ها با نظارت ناجا به مردم واگذار شده و تشکیل مراکز خدماتی انتظامی نمادی از مشارکت مردمی در تولید نظم و امنیت است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه، تعداد نگهبانان محلات را از 45 هزار نفر به 100 هزار نفر افزایش دهیم.

سردار تشکری با بیان اینکه مراکز خدماتی انتظامی نمادی از مشارکت دهی مردم در تولید امنیت است، گفت: حمایت، پشیبانی و مشارکت مردمی یک سرمایه عظیم اجتماعی برای پلیس است.
وی ادامه داد: در نیروی انتظامی بر این باور هستیم که ایجاد و توسعه امنیت یک امر ضروری است و بایستی به نحو مطلوب و ارزنده این ضرورت غیر قابل التزام را پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت یک موضوع 'درون زا' است و باید از بطن جامعه تولید شود، افزود: نیروی انتظامی بدون مشارکت آحاد مردم نمی تواند امرخطیر ایجاد و تولید امنیت را به سر منزل مقصود برساند؛ امنیت پایدارحاصل مشارکت مردم است.

تشکری ادامه داد: اگر مردم و آحاد جامعه وجود امنیت را احساس کنند و دستگاه های متولی ایجاد امنیت همانند نیروی انتظامی، کار آمدی لازم را تامین و نقش خود را به خوبی ایفا کنند، یقینا مردم به دستگاه های متولی اعتماد کرده و حاصل این اعتماد ،' اعتبار ' برای دستگاه متولی تامین کننده نظم و امنیت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به سازمان های متولی تولید امنیت، مشارکت و همراهی مردم در انجام ماموریت ها و فعالیت ها را به دنبال دارد، گفت: مشارکت مردم در تامین امنیت در تمام سطوح، اعم از امنیت داخلی و خارجی منتج به موفقیت خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری حضرت امام خمینی (ره ) و مشارکت مردم منجر به پیروزی انقلاب شد و جامعه اسلامی شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: پشتیبانی، مشارکت و حمایت مردم در دوران دفاع مقدس نیز به پیروزی جمهوری اسلامی ایران انجامید.

معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید به نقش محوری مشارکت مردم در نمونه های ذکر شده، گفت: دردوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در کنار هدایت و رهنمود رهبر معظم انقلاب حضور، حمایت و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ، توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

سردارتشکری تاکید کرد: برای همه زمان ها نیازمند حمایت، پشتیبانی و مشارکت مردمی هستیم چرا که پشتوانه مردمی یک سرمایه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: باید سطح مشارکت ها و حمایت های مردمی را ارتقا دهیم، ما در نیروی انتظامی در راستای افزایش مشارکت های مردمی حرکت می کنیم تا به امنیت مطلوب دست یابیم.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها: ناجا ، امنیت ، مساعدت مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.