نماینده مجلس خواستار نگاه ویژه به حوزه آب روستایی شد

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی سالم در روستاها گفت: وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به حوزه آبرسانی روستاها داشته باشد تا حوزه برق و آب همزمان توسعه یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدرضا امیری روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پست 230 کیلوولت نیروگاه هزار مگاواتی شوباد کهنوج که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد، افزود: وزارت نیرو در برق رسانی به کشور و روستاها تلاش بسیار زیادی انجام داده است و باید قدردان این تلاش بود.

وی تصریح کرد: اگر این وزارتخانه همان گونه که در صنعت برق سرمایه گذاری کرده در حوزه آبرسانی نیز توسعه شبکه آب روستایی را دنبال کند رضایتمندی مردم چندین برابر خواهد شد.

وی با بیان این که در پنج شهرستان کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب بیش از 150 روستا آب آشامیدنی سالم ندارند، گفت: دولت باید وزارت نیرو را حمایت کند تا بتواند در حوزه آبرسانی روستایی نیز فعالیت خود را چندین برابر کند و مردم از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب با قدردانی از وزارت نیرو و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی نیروگاه هزار مگاواتی کهنوج خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم، تامین برق و افت ولتاژ بود که با راه‌اندازی این نیروگاه کمتر روستای بدون برق در منطقه وجود دارد و همچنین افت ولتاژ برق بسیار کم شده است.

وی گفت: افتخار نظام جمهوری اسلامی خدمت‌گذاری به مردم است و وجه تمایز آن با حکومت‌های ستمشاهی توجه مسئولان به مردم است.

نیروگاه هزار مگاواتی شوباد کهنوج در فاصله 15 کیلومتری شهرستان کهنوج قرار دارد که دی ماه سال 93 یک واحد گازی آن با ظرفیت 162 مگاوات به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار