در بیانیه وزارت ارشاد؛

جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه فرانکفورت را تحریم کرد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خودداری از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بیانیه صادر کرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب در سطح جهان به شمار می‌آید متاسفانه در سال جاری در تعارض آشکار با اهداف اعلام شده فرهنکی تحت پوشش آزادی بیان اقدام به دعوت از یکی از چهر‌های منفور در جهان اسلام نموده و برای سلمان رشیدی نویسنذه ملحد کتاب آیات شیطانی فرصتی برای ایراد سخنرانی در آن نمایشگاه و رونمایی از آخرین اثر وی نموده است که محتوای آن نوعی مقابله مستقیم با اندیشه‌ها و باورهای دینی می‌باشد. جایتاسف است که برگزارکنندگان این رخداد خود را بازیچه دست عوامل صهیونیست و ضد اسلام قرار داده و با مستمسک قرار دادن واژه آزادی بیان عواطف و احساسات مسلمانان جهان را خدشه‌دار ساخته‌اند.

تجلیل و تقدیس از چهره‌ای که احساسات صدها میلیون انسان را جریحه‌دار  و بر ارزش‌های عناصر مورد احترام آنان بی‌حرمتی و توهین می‌کنند نه تنها به نفع آزادی بیان نیست بلکه نوعی بازی سیاسی به ارزش‌های انسانی و دینی است که به خشونت‌طلبان و گروه‌های افراطی ضد اسلام بهانه خواهد داد تا از این بستر بن اهداف نامشروع خود دست پیدا کنند.

آزادی بیان از جمله ارزش‌های انسانی که در فرهنگ دینی و ملی ما مورد احترام ویژه می‌باشد. احترام به آزادی بیان مسئله سیاسی نیست که با سیاست روزمره مورد خدشه قرار گیرد یقینا این معنای بلند انسانی بدون توجه و نظرداشت به ارزش‌ها و مقدسات جوامع انسانی محقق نخواهد شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از ملت بزرگی که همواره حرمت‌گذار ادیان و فرهنگ‌های مختلف بوده است ضمن اعتراض شدید نسبت به ااین اقدام غیر فرهنگی علیرغم آمادگی‌های قبلی و صرف هزینه‌های فراوان از حضور در نمایشگاه بین الملبی کتاب فرانکفورت خودداری نمود و از سایر کشورهای اسلامی نیز می‌خواهد در برابر این اقدام تحریک‌آمیز اعلام موضع نماید.

همچنین از مسئولان نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت از برخورد گزینشی در مواجهه با مفهوم والا و ارزشمند آزادی بیان پرهیز نموده و با اتخاذ تدابیر صحیح فرصت تعامل و همکاری با دولت‌ها و ملل مسلمان را گسترش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
بجای تحریم باید کتاب های که سلمان رشدی رو نقد میکردند میفرستادین
آخرین اخبار