اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با حمله هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی

آمریکا هشدار داد حمله هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز؛ دریادار "بیل گورتنی،" رئیس فرماندهی دفاع هوا فضا در شمال آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا معتقد است کره شمالی از توانایی پرتاب سلاح هسته‌ای به طرف آمریکا برخوردار و به همین علت واشینگتن آماده دفاع از خود در برابر چنین حملاتی است.
 
این مقام عالی رتبه نظامی در این باره گفت: با ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در مورد اینکه کره شمالی تسلیحات هسته‌ای دارد و از توانایی کوچک سازی این تسلیحات به منظور سوار کردن آن روی موشک و شلیک به طرف آمریکا برخواردار است، یقین دارند.
 
وی در نشستی به میزبانی اندیشکده "شورای آتلانتیک" تصریح کرد: ما معتقدیم مقامات کره شمالی  از توانایی هدف قرار دادن سرزمین ما با استفاده از سلاح هسته‌ای که روی موشک سوار شده است، برخوردارند.
 
گورتنی گفت: پیش بینی رفتار "کیم جونگ اون،" رهبر کره شمالی، بسیار دشوار است؛ اما ارتش آمریکا آماده است تا در صورتی که وی قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را داشته باشد واکنش نشان دهد.
 
آژانس فضایی کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد پیونگ یانگ در حال ساخت ماهواره‌ای جدید و آماده سازی آن برای پرتاب است. هرگونه استفاده کره شمالی از موشک‌های دور برد نشان می‌دهد که این کشور مرموز در زمینه توسعه موشک بالستیک به پیشرفت‌هایی دست یافته است.
کره شمالی می‌گوید پرتاب‌های موشکی این کشور بخشی از برنامه فضایی مشروع پیونگ یانگ با هدف قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین است. کره شمالی در گذشته بدون توجه به هشدارها و تحریم‌های بین المللی آزمایش های موشکی انجام داده است.
آژانس دفاع موشکی آمریکا ماه مارس (اسفند93)  اعلام کرد کره شمالی قادر خواهد بود امسال به توانایی پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای دست یابد.
 
کره شمالی از زمان بن بست در مذاکرات شش جانبه، توانمندی‌های هسته‌ای خود را تقویت کرده است و در سال های 2003 ، 2009 و 2013 (1381، 1387 و 1391) سه آزمایش هسته‌ای انجام داد.
مذاکرات شش جانبه با هدف متقاعد کردن کره شمالی به دست کشیدن از بلندپروازی هسته ای خود از اواخر سال 2008 (1386) با بن بست روبرو بوده است. کره شمالی ، کره جنوبی ، چین ، روسیه ، آمریکا و ژاپن طرف های دخیل در مذاکرات شش جانبه کره شمالی را تشکیل می دهند.
برخی کارشناسان اکنون هشدار می‌دهند زرادخانه هسته‌ای کره شمالی ممکن است تا سال 2020 به 100 بمب افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار