مشهد؛

سهل انگاری آل سعود درنگهداری پیکرجان باختگان ایرانی فاجعه منا

سهل انگاری آل سعود درنگهداری ازپیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه منا در سردخانه های آن کشور کاملا مشهود است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول تیم معاینات پیکرهای قربانیان فاجعه منا در استان خراسان رضوی  گفت : بی دقتی و سهل انگاری در نگهداری اصولی و استاندارد از پیکرهای زائران ایرانی در سردخانه ها کشور عربستان سعودی درمعاینات بالینی جنازه ها کاملا مشهود است.

دکتر ناصر قروبی افزود : به دلیل از بین رفتن وضعیت ظاهری از قبیل صورت واندام در برخی از موارد شناسایی افراد به سختی میسرشده است .

وی گفت :در بررسی های دقیق و علمی کارشناسان پزشکی قانونی استان (قرار گرفتن بدن افراد تحت فشارو اختلال تنفسی )علت اصلی جان باختن زائران تعین شده است .

مسئول تیم معاینات پیکرهای قربانیان فاجعه منا در استان خراسان رضوی افزود: معاینه وتعیین علت دقیق فوت جانباختگان با استفاده از تجهیزات حفاظتی فردی کامل و استاندارد انجام شده است .

دکتر قروبی تصریح کرد :تاکنون تمامی اجساد انتقال داده شده ازعربستان به کشورمان دارای هویت بوده و هیچ جنازه ای در پزشکی قانونی استان نگهداری نمی شود .

وی بابیان اینکه مسئولین ذی ربط در دولت آل سعود درخصوص اعزام تیم تخصصی پزشکی قانونی کشورمان به عربستان جهت شناسایی جانباختگان ناشناس ایرانی تا این لحظه همکاری نکرده است خاطر نشان کرد :تیم ویژه سازمان پزشکی قانونی کشورمان که یکی از اعضای آن از استان خراسان رضوی میباشد، بیش از یکهفته است که برای سفر به عربستان برای شناسایی اجساد زائران ایرانی به علت تعلل مقامات عربستان سعودی در صدور ویزا درتهران معطل مانده اند و هنوز از طرف سعودی پاسخ روشنی دراین خصوص داده نمی شود.

مسئول تیم معاینات پیکرهای قربانیان فاجعه منا در استان خراسان رضوی با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های این جانباختگان اطمینان خاطر داد تلاش شبانه روزی تیم ویژه معاینه اجساد تا انتقال آخرین پیکربه کشور و شناسایی و نمونه برداری تخصصی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.