امام جمعه شهرجدید اندیشه؛

فیلم، تئاتر و موسیقی انقلابی، فرصتی برای انتقال پیام دین است

امام جمعه شهر جدید اندیشه با استقبال از پخش فیلم در مساجد تأکید کرد: ائمه جمعه از ظرفیت‌های جایگاه خود در حوزه فرهنگ بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی مروج گفت: اگر هنر سینما، تئاتر و موسیقی در خدمت ارزش‌ها دربیایند، پیام‌های دینی به شیوه‌های جدید و جذاب قابل انتقال است.

وی افزود: فیلم، ئتاتر و حتی موسیقی یک وسیله است تا مفاهیم دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید منتقل شود.

حجت الاسلام مروج نماز جمعه، مدارس و تلویزیون شهری را از فرصت های مناسب جهت اکران فیلمهای جشنواره عمار در شهراندیشه بیان کرد و اظهار داشت: تلویزیون شهری بوستان حافظ اندیشه، قابلیت بهره گیری در این حوزه را دارد، هم چنین دی ماه، فیلم‌های بصیرت افزای جشنواره عمار در برنامه‌ای تحت عنوان دهه بصیرت در مساجد شهر اندیشه اکران می‌شود.

امام جمعه اندیشه که سابقه پیشگامی در اکران فیلم‌های سینمایی همچون شیار 143، معراجی‌ها و... را از طریق تلویزیون شهری در کارنامه دارد، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در حوزه فرهنگ را ضروری دانست و گفت: در شهر اندیشه با بهره گیری از این فرصت و ارتباط صمیمی با مسئولین و مردم، برنامه‌های مفصلی شامل دیدار با خانواده‌های شهدا، طرح اردوی مسجد و طرح مهربانی اجتماعی به اجرا در آمده است.

حجت الاسلام مروج با اشاره به برگزاری اردوی مسجد در شهر اندیشه اظهار کرد: در این طرح، دانش آموزان در یک اردوی نیم روزه همراه با شهروندان در مسجد حاضر می‌شوند و از برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی و نمایشگاه‌های مختلف بهره می‌برند و فرصت خوبی است تا فیلم‌های عمار نیز در این طرح اکران شود.

وی برنامه مهربانی اجتماعی را تلفیقی از روایتگری با هنر فیلم و عکس توصیف و خاطرنشان کرد: این طرح که در پارک‌ها بین اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود، با ارائه واقعیات اتفاق افتاده در طول انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس سعی در تلنگر و بیدار کردن وجدان افراد دارد.

امام جمعه شهر اندیشه، تأثیرگذاری با زبان هنر را از مزایای طرح مهربانی اجتماعی عنوان و تصریح کرد: از دیگر مزایای این طرح، ارتباط مستقیم روحانیت با مردم و رفع شبهات جمعیت حاضر در پارک است، بدون اینکه به تفریحات مردم کاری داشته باشیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار