تصویب طرح دفاعی حمایت از همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا در سنا

سنا لایحه‌ای دفاعی را تصویب کرد که از همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؛ اما رئیس جمهور آمریکا به علت مشکلات بودجه با آن مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛  این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم ربکا شیمونی نوشت: مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه لایحه مهم بودجه دفاعی را با اکثریت آرا تصویب کرد و با این تصمیم چالشی را برای "هری رید،" رهبر اقلیت سنا، ایجاد کرد که گفته است رای کافی برای حفظ وتوی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، جمع خواهد کرد.
 
قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2016 شامل بندهایی است که به طرح های مشترک دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله طرح مبارزه با ساخت تونل‌های جدید بودجه‌ای را اختصاص داده است. اوباما با این لایحه به این علت که مانع کاهش بودجه دفاعی خواهد شد، مخالف است.
 
به گفته "جاش ارنست،" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، رئیس جمهور معتقد است با این لایحه تعطیل کردن زندان بحث برانگیز گوانتانامو دشوارتر خواهد شد.
اگر باراک اوباما این لایحه را وتو کند، رای گیری مجدد در سنا انجام می شود و نمایندگان سنا با کسب دو سوم آرا می توانند وتوی رئیس جمهور را ابطال کنند در نتیجه هری رید باید رای 34 سناتور را برای جلوگیری از ابطال وتوی رئیس جمهور به دست آورد.
هفتاد سناتور آمریکایی روز گذشته، به این لایحه رای موافق دادند. این در حالی است که "رند پاول" و "تد کروز،" دو سناتور جمهوری خواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به همراه 25 دموکرات به این لایحه رای منفی دادند.
 
"میچ مک کانل،" رهبر اکثریت سنا، در حمایت از این لایحه در صحن مجلس سنا وتوی رئیس جمهور را تهدید و محاسبه اشتباه دیگری در سیاست خارجه دولت کنونی آمریکا توصیف کرد. اشتباهی که آمریکا دیگر نمی تواند از عهده آن برآید.
 
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از در این لایحه که مربوط به هزینه های دفاعی آمریکا در سال مالی 2016 است، با ایجاد یک برنامه مشترک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در مبارزه با ساخت تونل (بوسیله فلسطینیان) موافقت شده است. این عمل 25 میلیون دلار در سال هزینه دارد. این لایحه همچنین بیش از 206 میلیون دلار به سرمایه گذاری های دفاع موشکی تل‌آویو اختصاص می دهد از جمله 41.4  میلیون دلار برای طرح گنبد آهنین، بیش از 150 میلیون دلار برای تهیه سامانه موشکی جدید "فلاخن داود" و 15 میلیون دلار نیز برای برنامه سامانه رهگیر موشکی "آرو سه" در نظر گرفته شده است.
 
در این لایحه علاوه بر همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، مسائلی در مورد اقدامات آمریکا در خاورمیانه را نیز دربر می‌گیرد. بر اساس این لایحه وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا باید تا اواسط فوریه (اواخر بهمن) به طور مشترک راهبردی را در مورد خاورمیانه و مقابله با افراط گری های خشونت آمیز به کنگره ارائه دهند.
 
این لایحه همچنین خواستار ارائه گزارش سالیانه در مورد قدرت نظامی ایران از جمله توانایی های ایران در زمینه جنگ های سایبری شده است.
در این لایحه همچنین بندی وجود دارد که در آن فعالیت‌های ایران، ادامه فشار آمریکا را توجیه می‌کند و در نتیجه آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ایران باید با همکاری خود را شرکای منطقه‌ایش ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار