کرمان؛

احیای تالاب جازموریان خواسته استان کرمان از دولت

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به محیط زیست شده است، گفت: احیای تالاب جازموریان یکی از انتظارات اصلی استان کرمان از دولت است.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی در کارگروه گرد و غبار و احیای تالاب جازموریان استان کرمان افزود: تالاب جازموریان در کشور به کلی به فراموشی سپرده شده بود.

وی ادامه داد: کم توجهی و حفرچاه های غیر مجاز موجب خشک شدن تالاب جازموریان شده و این تالاب تبدیل به بزرگترین تولید کننده ریزگردها در کرمان و سیستان و بلوچستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در مجموع 15 میلیون نفر تحت تاثیر این کانون قرار می گیرند، امروز جلسه مهمی برای کشور و استان کرمان است.

رزم حسینی گفت: انتظار داریم همانگونه که دریاچه ارومیه در دستور کار دولت است؛ نگاه ویژه ای برای تعیین تکلیف تالاب جازموریان انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: کانون های دیگری از جمله در ریگان و فهرج نیز وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر گرد و غبار در برخی از شهرها وجود دارد که موجب کاهش دید می شود.

وی از مردم کرمان به عنوان مردمی نجیب یاد کرد و ادامه داد: همین نجابت موجب شده که کمتر مسایل و مشکلات ناشی از ریزگردها را مطرح کنند.

وی یادآور شد: انتظار است که در این دولت به تالاب جازموریان نیز توجه لازم صورت گیرد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها موجب بروز بیماری هایی چون سل شده است و باید برای توسعه سلامت افراد در این حوزه گام های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/س 

برچسب ها: تالاب ، جازموریان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.